fbpx

15 lecții despre marketing online, învățate în 15 ani de agenția KLAIN

Agenția Klain sărbătorește 15 ani de activitate în online și azi ne prezintă 15 lecții despre marketingul online pe care le-au învățat în tot acest timp. Am discutat cu managerul companiei Klain, Valentin Bolboacă și iată mai jos cele 15 lecții pe care ni le spune și nouă. 

„De-a lungul anilor, am întâmpinat diferite provocări în ceea ce privește mediul online. Toate acele provocări s-au transformat în lecții de marketing pe care le aplicăm zi de zi în cadrul agenției și în raport cu clienții. E foarte important să știi exact ce urmărești încă de la început, și tot procesul să fie clar definit. Împreună cu colegi am făcut un brainstorming și suntem bucuroși să împărtășim cu voi lecțiile învățate de noi.

  1. Viziunea antreprenorului/CEO-ului este cea care influențează succesul unui proiect. O viziune neclară va face ca acțiunile de marketing să fie la rândul lor neclare. Este important ca acesta să aibă o imagine generală despre obiectivele sale și totodată să o poată transmite echipei de marketing. În caz contrar, rezultatele vor întârzia să apară și atingerea succesului dorit va fi dificilă. 
  1. Încrederea este un element fundamental în cadrul relațiilor de business. Odată câștigată, orice colaborare devine mai ușoară. În schimb, dacă aceasta nu este formată, performanța de marketing va scădea considerabil din cauza lipsei schimbului complet de informații.
  1. Strategia este baza a ceea ce înseamnă mediul online, iar ea trebuie realizată întotdeauna înaintea implementării. Mai mult decât atât, ea trebuie fundamentată pe o analiză cuprinzătoare, pe baza căreia pot fi stabilite direcțiile viitoare.
  1. Obiectivele de business sunt cele care influențează direct acțiunile de marketing. Aici ne raportăm foarte mult la obiective SMART, deoarece sunt mai clare și mai ușor de urmărit în atingerea acestora.
  1. Fără obiective clar definite, acțiunile de marketing au un efect redus. Realizarea unei campanii de marketing fără stabilirea prealabilă a obiectivelor urmărite poate fi comparată cu pornirea la luptă fără arme. Ea duce la o pierdere semnificativă de resurse și bani. Astfel, înainte de orice acțiune, avem nevoie de obiective clare, bine definite, care să susțină planul de marketing.
  1. Definirea KPI-urilor și măsurarea acțiunilor de marketing sunt fundamentale pentru fiecare companie. Dacă știi exact ce urmărești de la început și asiguri îndeplinirea acestor KPI-uri pe parcurs, măsurând în același timp rezultatele, vei obține mai ușor ceea ce ți-ai propus. 
  1. Planul de marketing dă claritate fiecărei acțiuni ce trebuie realizată. El constituie punctul de plecare în realizarea acțiunilor de marketing, având totodată la bază o analiză și o strategie bine definită. Acesta contribuie la implementarea facilă a acțiunilor și la măsurarea mai ușoară a rezultatelor.
  1. Îmbinarea mediului online și offline va face ca proiectul să atingă obiectivele propuse. Chiar dacă focusul nostru este pe zona de online, am învățat în acești 15 ani de activitate că nu poți construi un brand exclusiv online, deoarece el nu se regăsește doar în acest mediu. De aceea, nu excludem niciodată să luăm în considerare acțiunile din offline.
  1. Echipa de specialiști costă mai puțin decât una de generaliști. De-a lungul anilor, am avut ocazia și oportunitatea să lucrăm cu diferiți parteneri, observând importanța existenței oamenilor care sunt specialiști pe ceea ce fac. De multe ori, tendința companiilor este de a angaja un „om bun la toate”, însă, de cele mai multe ori, acesta nu va fi capabil să ofere o eficiență maximă. 
  1. Creativitatea pleacă de la deschiderea antreprenorului de a accepta ceva nou. Provocarea noastră este de a îi determina să își depășească reticența în privința inovării și de a îi scoate din zona de confort prin acceptarea noilor provocări.
  1. Comunicarea constantă este esențială indiferent de business. Un lucru important pe care l-am învățat de-a lungul anilor este faptul că o companie trebuie să comunice indiferent de perioadă. Ne-am confruntat adesea cu business-uri care dedicau resursele unei singure perioade, datorită estimărilor prealabile de productivitate. Chiar dacă aceasta abordare nu este eronată, nu trebuie neglijate lunile din afara perioadei respective, menținerea unei comunicări de bază fiind fundamentală pentru fidelizarea consumatorilor.
  1. Content marketing-ul este greu de realizat, dar aduce beneficii pe termen mediu și lung. De multe ori, asocierea lui cu vânzarea directă complică activitatea marketerilor, managerii companiilor așteptându-se să genereze vânzări. În schimb, content marketing-ul constituie o abordare strategică, având la bază crearea și distribuirea conținutului valoros și relevant pentru companie. Rolul său inițial acestuia este de a capta atenția publicului țintă și de a crește vizibilitatea brandului, iar ulterior de a genera lead-uri calificate. Într-o eră în care schimbările apar de la o oră la alta și în care preferințele consumatorilor se modifică constant, realizarea conținutului este o provocare. Specialiștii sunt tot mai solicitați în realizarea acestuia, deoarece el trebuie să fie relevant pentru brand, să reprezinte imaginea sa și să poată fi consumat ușor de către potențialii clienți.
  1. Marketingul online nu înseamnă doar campanii PPC. O confuzie des întâlnită este asocierea exclusivă a marketingului online cu campaniile plătite. Ea se întâlnește cel mai adesea la companiile mici, nefamiliarizate cu marketingul online sau la cele care au activat cu precădere în mediul offline. Marketingul este mai mult decât campaniile PPC, el cuprinde analiza, datele statistice, strategia, implementarea, monitorizarea rezultatelor și multe altele.
  1. Comunitatea face întotdeauna diferența. Pentru a ajunge la o cifră de afaceri de 100.000 de euro/an ai nevoie de 10.000 de oameni care să cumpere de 10 euro/an sau, alternativ, de 1.000 care să cumpere de 100 euro/an. În contextul unei concurențe ridicate, care pune în fața consumatorilor o varietate de opțiuni, este important ca fiecare companie să se îndrepte spre comunitate, oferindu-le acestora exact ceea ce caută. Nu întotdeauna un număr mare de persoane este soluția creșterii în business, ci aceasta poate fi atinsă prin dezvoltarea unei comunități puternice.
  1. CEO-ul și echipa de management sunt cei care fac ca lucrurile să funcționeze. Ei sunt imaginea brandului, cei care reprezintă compania atât în mediul online cât și offline, fiind necesar să transmită acest lucru. Ei sunt vocea companiei și este nevoie mai mult decât orice ca aceștia să creadă în business și în valorile sale, fiind astfel capabili să le comunice mai departe. 

Iată câteva dintre lecțiile învățate de-a lungul anilor, lecții care au influențat puternic acțiunile noastre de marketing online.” – Valentin Bolboacă, reprezentant Klain.

Echipa Klain aniversează 15 ani de activitate, plin de campanii creative, zeci de analize și strategii ce stau la baza planurilor de marketing, precum și multe proiecte reușite. Pe aceștia îi puteți găsi pe website-ul klain.ro sau pe conturile lor de Facebook, Instagram și Linkedin.

Ultimele Articole

Ultimele articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.