De ce sa consumam produse fabricate local


Sau cronica fermierilor ce se încăpățânează să folosească tradițiile pentru a încuraja o economie locală prosperă.

Someș Arieș Cooperativă Agricolă pare un nume scos din cărțile de istorie ale părinților noștri. De fapt, numele acoperă povestea celor 70 de fermieri harnici, asociați sub egida unui brand local cu scopul declarat de a promova valorile locale și păstrarea produselor tradiționale, în casele românilor. Fermierii au ca obiect principal de activitate producția de lapte și procesarea acestuia sub brand propriu sau co-branded.

Andrei-Prodan-Taga-17-e1459408366698.jpg

 

 

N-a fost întodeauna așa, povestea cooperativei începe la inițiativa celor 7 membri fondatori de pe valea Arieșului și a Someșului. Uniți de dorință de muncă. dragostea pentru tradițiile moștenite dar și obiectivul pragmatic de a deveni competitivi pe piața locală, acești oameni și-au asociat atât resursele, cât și cunoștințele, totul pentru a construi infrastructura necesară unui business modern. Energia și entuziasmul lor au fost molipsitoare, dat fiind că în scurt timp din ce în ce mai mulți producători locali și-au dorit asocierea sub umbrela cooperativei agricole Someș Arieș (SACA).

Membrii cooperativei promovează un model de business axat pe încurajarea producției locale, distribuție locală și desfacerea producției tot la nivelul regiunii Cluj. Astfel, modelul este sustenabil la nivel regional: se creează locuri de muncă, apar investițiile în resurse locale, taxele plătite pentru activitate sunt păstrate aici și, desigur, toate câștigurile sunt reinvestite sau cheltuite tot local. Prin construirea unui ecosistem economic desfășurat în întregime în regiunea Clujului, membrii cooperativei speră să ridice nivelul pieței locale, atât în ceea ce privește calitatea serviciilor oferite, dar și să crească importanța producției lor în structura economică locală.

 

Andrei-Prodan-Taga-20-e1459408308601.jpg

 

 

Pentru ca toate aceste lucruri să fie posibile, membrii SACA au înțeles repede că business-ul lor trebuie să întâlnească nevoile consumatorului modern. Astfel, producția, distribuția și desfacerea produselor pe piață trebuie să aibă la bază, ca prioritate zero, interesul consumatorului final. Pentru a atinge acest obiectiv, fermierii de la SACA au pus la punct un sistem de procesare a materiei prime la standarde europene, metode de distribuție moderne și o politică de promovare bine pusă la punct.

 

„Vine un val de schimbări şi noi trebuie să ne adaptăm. Vânzarea online a produselor este o oportunitate şi nu vorbim de foarte mari investiţii. În cooperativă lucrăm împreună oameni de 20 de ani cu oameni de 50 de ani. Noi, cei mai tineri, cunoaştem unelte noi în piaţă, care ar fi inutile fără experienţa şi îndrumarea celor mai în vârstă”, afirmă Andrei Prodan, membru in consiliul de administrație SACA.

 

 

Branza-Nasal-35-e1459408872613.jpg

SACA a lansat de curând un magazin online pentru distribuția produselor proprii și este deosebit de activă în promovarea parteneriatelor HORECA la nivel local, totul pentru a aduce produse lactate tradiționale pe mesele românilor.

 

 

Puteți găsi povestea fermierilor și produsele pe care le oferă, aici: www.somesaries.ro

 

Comments 0

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ce dorești să publici?
Articol
Text formatat cu embeduri și vizualuri
Poze
Imagine sau GIF

Send this to a friend