Peste 150 de specialisti au aflat, intr-o singura zi, secretele Product Marketing-ului si Employer Branding-ului


Peste 150 de specialiști de marketing și HR din companiile clujene au participat joi, 23 februarie, la cea de-a doua ediție a conferinței MK4IT, eveniment în cadrul căruia au aflat cum să dezvolte strategii de Employer Branding și Product Marketing.

Conferința a debutat cu panelul de Employer Branding, susținut de Laura Gregg, Media Solutions Consultant LinkedIn, Sorina Bradea,  cofondatoarea RoMarketing, Mircea Pop, Product Manager, Talent, BestJobs, Antonia Onaca, fondatoarea platformei Engager, Laura Chiculiță, Chief Marketing Officer eJobs România, Dragoș Gheban, Managing Partner Catalyst Solutions, și Andreea Nicolescu, Senior Communication Advisor Temenos.

 

Printre subiectele atinse s-au numărat importanța implicării actualilor angajați în procesul de Employer Branding, necesitatea de a targeta atât potențialii angajați, cât și pe cei actuali sau chiar pe cei care au părăsit compania, etapele unei strategii de Employer Branding, schimbările care au avut loc pe piața de recrutare din România și importanța diferențierii.

În ceea ce priveșc trendurile, conținutul de tip video, în special video-uri create de și cu angajații unei companii, se bucură de un succes deosebit în rândul potențialilor candidați. În același timp, testimonialele, clipurile cât mai naturale, referințele și workshop-urile sunt instrumente eficiente în promovarea imaginii unei companii. O atenție deosebită trebuie pusă pe transparență, dar și pe descrierea unei poziții, anunțurile de angajare fiind mai eficiente dacă includ informații privind procesul de recrutare, proiectele pe care se va lucra, salariul oferit etc.

Cel de-al doilea panel, cel de Product Marketing, a atins o zonă puțin dezvoltată în România, cea a pieței de produse IT. Dan Tănăsescu, Digital Marketing Manager – East Europe, Russia & CIS Ubisoft, Anca Bundaru, Senior Product Marketing Manager Bitdefender, Gabriel Dombri, CEO Tapptitude, Alexandru Roja, Executive Director Startup Transylvania Entrepreneurship and Innovation Center, și Mircea Vădan, Startups Program Manager MVP Academy, au analizat situația curentă din țară.

Una dintre concluziile panelului a fost că multe companii de IT greșesc în abordarea lor atunci când se axează pe dezvoltarea de soluții și doar după pe identificarea problemelor pe care acestea le rezolvă, în loc să izoleze o problemă, iar după să vină cu soluția necesară.

În continuare, Laura Gregg a susținut principalul discurs al zilei, în care a discutat despre influența pe care marketing-ul online o are asupra procesului de brand de angajator, despre trendurile actuale și despre direcția în care se îndreaptă piața de recrutare.  

“Consider că a fost o ediție reușită. Fiecare speaker a atins puncte relevante în ceea ce privesc procesele de Product Marketing și de Employer Branding și a venit cu sfaturi practice, nu doar teoretice, iar acest lucru nu a fost trecut cu vederea. Din reacțiile primite, participanții au apreciat faptul că invitații noștri le-au împărtășit insight-uri din propria lor experiență și le-au oferit informații care nu sunt accesibile ușor pe internet sau în diverse cărți”, a declarat Victor Gavronschi, CEO-ul Loopaa, organizatorul evenimentului.

 

Workshop-uri și zone de relaxare activă

A doua jumătate a zilei a fost dedicată secțiunii de workshop-uri. În număr de șase, ele au fost împărțite pe cele două teme principale ale evenimentului, Employer Branding și Product Marketing. Fiecare a durat o oră, iar participanții au avut posibilitatea să aleagă la care dintre workshop-uri doresc să fie prezenți.

Cu ajutorul unor paralele interesante, ale unor exerciții practice, exemple concrete și teme de gândire, Antonia Onaca, Laura Bîrhală, Sorina Bradea, Mircea Vădan, Anca Bundaru, Dan Tănăsescu și Dragoș Gheban au reușit să capteze atenția publicului. Cei șase au arătat care sunt soluțiile pe care marketerii și specialiștii de HR din domeniul IT le pot folosi pentru a deveni mai performanți și pentru a crește imaginea sau, după caz, vânzările produselor, unei companii.

De mult nu am mai văzut atâția oameni faini la un loc. Când oriunde te uiți în jur vezi priviri triste și fețe întunecate, oaza de zâmbete, priviri curioase și oameni care vor să facă ceva, fie cu ei înșiși, fie în companiile unde sunt, reprezintă o mare bucurie. Organizarea a fost foarte bună și partenerii pe măsură, amabili, politicoși și gata să îți fie de folos. Ingrediente care mă fac să spun: continuați și felicitări!”, a declarat Sorina Bradea, speaker Marketing 4 IT, cofondator RoMarketing.

 

„Pentru mine a fost interesant să aflu ce sfaturi oferă speakerii. Mi-a plăcut că au fost foarte deschiși, au răspuns sincer la întrebări, iar în pauze am putut să merg și să vorbesc direct cu ei, să aflu răspunsuri și mai concrete legate de temele care mă interesează pe mine”, a declarat unul din participanți.

În pauzele evenimentului, aceștia s-au implicat în cele trei zone special amenajate, în ton cu specificul conferinței, unde s-au putut relaxa și au interacționat direct cu speakerii, de la care au aflat informații utile și răspunsuri concrete la provocările pe care le întâmpină.   

În prima zonă, intitulată “Sit down with the professionals”, ei au discutat despre marketing cu Victor Gavronschi, CEO-ul agenției Loopaa, și au aflat noutăți fiscale din partea A&I Consulting. De asemenea, s-au putut consulta în ceea ce privește procesul de recrutare cu echipa Târgului de Cariere, au discutat cu cei de la Banca Transilvania despre  oportunitățile de colaborare cu ei și au aflat ce presupune un sistem online de motivare a angajaților cu ajutorul echipei Engager.

Cea de-a doua zonă, numită “Arts you can master”, a fost spațiul dedicat creativității, iar cea de-a treia, “It’s time for an upgrade”, a fost un loc în care și-au putut face un „upgrade” la photo booth-ul Cheerup sau să testeze navigațiile auto multimedia de la Edotec.

Raport pe Employer Branding, curse gratuite

Fiecare participant de la prezentarea Catalyst, de la finalul zilei, a aflat rezultatele unui raport cu privire la cercetarea despre brandul de angajator al companiilor de IT, realizată la nivel național. Totodată, în colaborare cu UBER, fiecare participant a beneficiat de câte o cursă gratuită.

Marketing 4 IT, este eveniment organizat de agenția clujeană Loopaa, fiind sigura conferință de marketing și comunicare din România dedicată industriei de IT. Cea de-a doua ediție, desfășurată în jurul temei “Employer Branding & Product Marketing: Arts You Can Master”, a avut loc joi, în data de 23 februarie, la Impact Hub Cluj-Napoca.


Ti-a placut articolul? Sharuieste si prieteniilor tai :)

0
, 0 points

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Peste 150 de specialisti au aflat, intr-o singura zi, secretele Product Marketing-ului si Employer Branding-ului

Logheaza-te

Fa parte din comunitatea I Love Cluj

Nu ai un cont?
Inregistreaza-te

Reseteaza Parola

intoarce-te la
Logheaza-te

Inregistreaza-te

Devino membru I Love Cluj

intoarce-te la
Logheaza-te
Ce doresti sa publici?
Intreaba comunitatea
Articol
Top-uri/Liste
Video
Poze