0
13 shares

Nota: Acest articol face parte din campania #obiceiurisanatoase derulata impreuna cu Lifebox.ro, prin care oferim clujenilor sfaturi despre o alimentatie sanatoasa si o viata echilibrata.

Suntem sanatosi, daca tinem cont de doua lucruri: o alimentatie corecta nutritional si practicarea unei activitati fizice, zilnic daca este posibil. Exercitiul fizic intareste sistemul imunitar, reduce stresul si dispozitia depresiva, favorizeaza asimilarea vitaminelor, mineralelor si a proteinelor, dar si arderea grasimilor.

1. Faceti din miscare aliatul dumneavoastra. Exercitiile fizice nu trebuie facute pentru a slabi,ci pentru a acumula un capital de sanatate. Acestea scad riscul cardiovascular, diminuand tensiunea, amelioreaza glicemia, combat oboseala, inlesnesc eliminarea toxinelor, ne autodisciplineaza si ne fac “fair-play”.

2. Mergeti pe jos! O solutie pentru orice varsta. Nu trebuie sa fiti mare atlet pentru a face asta,dar mergand zilnic pe jos 30 de minute si in cele din urma o ora,s-ar putea sa deveniti unul. Sau…ati putea sa va cumparati un caine. Daca nu va surade ideea, luati-va atunci un pedometru.

3. Echilibrati-va alimentatia,diversificand-o atent. Mancati cate putin din tot. Putin, dar suficient pentru a obtine o usoara senzatie de satietate. Rafinati-va meniul, incluzand in el mese variate, apetisante, pregatite cu bucurie si …curiozitatea de a afla mai multe despre tot ceea ce e sanatos.

4. Mancati cereale integrale, orez, fasole, mazare, linte, etc oferind organismului carburantul potrivit: glucoza. Crescand aportul de proteine, nu va imbunatatiti performantele atletice sau intelectuale, deoarece in timpul efortului muscular sustinut glucoza e cea care ofera energie, urmata apoi de acizii grasi.

5. Asociati carbohidratii complecsi cu proteinele pentru a va echilibra glicemia si pentru a va combate nostalgia dupa zahar. Oferiti-va 3 mese zilnic, cu un mic dejun consistent, o cina bogata in proteine vegetale si animale, si 2 gustari sub forma fructelor de sezon.

6. Includeti pestele oceanic pe lista alimentelor necesare” sportului”. Acizii grasi esentiali, Omega 3 si 6, sunt vitali pentru buna oxigenare a creierului si muschilor, pentru buna functionare a articulatiilor, in prevenirea tulburarilor de ritm cardiac si au rol antiiinflamator dupa incetarea activitatii fizice.

7. Stati departe de oboseala, evitand energizantele: cafeaua, ceaiul, ciocolata(zaharul). Lasati-va de fumat si reduceti cantitatea de alcool ingerata la maximum o unitate pe zi: o bere de 330ml, un pahar de vin de 120 ml sau un “shot” de votca.Beti, in schimb, 8 pahare de apa zilnic.

8. Introduceti in alimentatia dumneavoastra suplimentele adecvate, daca faceti efort fizic sistematic. Invatati sa alegeti corect alimentele adecvate unui efort muscular intens. Luati vitamine de grup B,un complex antioxidant cu vit.C,E si A, calciu, magneziu si potasiu, zinc, seleniu si fier, coenzima Q10 si ginseng.

9. Folositi-va de puterea mintii, pentru a va transforma corpul si stilul de viata. Atitudinea potrivita care alatura sinergic echilibrul mental si cel emotional, precum si un mediu sanatos (familial,social,ecologic) completeaza ceea ce numim imaginea unei sanatati perfecte. Dimensiunea spirituala ne poate pune corpul si mintea in armonie, oferindu-ne energie, claritate mentala si echilibru emotional.

Vrei sa traiesti sanatos, dar nu ai suficient timp pentru a-ti gati? Ai vrea sa ai mai multa energie si sa mananci gustos si corect in acelasi timp, dar ti se pare prea complicat? LifeBox vine in sprijinul tau cu un serviciu de mealplan care iti livrează un meniu pentru intreaga zi, adaptat nevoilor tale si realizat de un bucatar profesionist si un medic nutritionist.

Pentru a afla mai multe detalii, intra pe site-ul LifeBox si ramai aproape de campania #obiceiurisanatoase in care iti oferim inspiratie si sfaturi pentru a trai mai sanatos chiar incepand de astazi.

In plus, iti oferim -10% reducere la orice meniu comandat pe lifebox.ro, pe o perioada intre 2 si 14 zile. Foloseste codul de reducere ilovecluj10

 


Ti-a placut articolul? Sharuieste si prieteniilor tai :)

0
13 shares
Ana Maria Iulian

Sunt Dr. Anamaria Iulian, specializata in nutritie comportamentala si tratamentul obezitatii infantile, medic primar, psiholog clinician si psihoterapeut pediatric, de cuplu si familie. Totodata sunt membru fondator si coordonatorul Centrului de Excelenta in Profilaxia si Tratamentul Obezitatii Infantile, cu experienta in tratamentul dietetic al pacientilor cu boli metabolice grave cum ar fi: obezitatea, in special obezitatea infantila, diabetul zaharat, neoplazii si boli degenerative.

0 Comments

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.