fbpx
joi, aprilie 25, 2024

Familionul, personajul principal al Târgului de Crăciun: „Vrem să aducem la Cluj oameni din toată țara”

Share

Ce-ar fi sărbătoarea Crăciunului fără farmecul luminițelor din oraș, mirosul de vin fiert din Centru și, mai ales, fără magia momentelor petrecute cu întreg „familionul”? Întrebarea este retorică tocmai pentru că, dintre toate sărbătorile anului, cele de iarnă se concentrează în jurul ideii de reîntregire a familiilor, iar începând cu 2017, Târgul de Crăciun din Cluj va încerca să ofere o experiență adresată în special membrilor „familionului” din România și nu numai.

Noul concept al Târgului de Crăciun va avea în centrul preocupărilor sale familiile de orice fel: clujene sau din afară, tradiționale sau mai puțin. Practic, în noul ambient creat în Piața Unirii, toată lumea -de la bunic la cățel și de la tătic la purcel- va avea o activitate care să îi fie pe plac.

„Avem în primul rând o mulțime de schimbări de ordin fizic. Piața se schimbă complet și nu va mai fi atât de aglomerată. Ne-am dorit să avem un spațiu mai aerisit și acesta a fost unul dintre motivele pentru care am pus patinoarul [n.r care va avea o suprafață de aproximativ 800 de metri pătrați ] în jurul statuii. Toată lumea voia asta potrivit feedback-ului pe care noi l-am cules și oricum variantele erau destul de puține. Primăria a ales această variantă a patinoarului. Apoi, căsuțele vor fi mutate pe aleea cu terasele, pentru că am vrut să fie mai mult spațiu în Piață. Am vrut ca oamenii să urmeze un traseu care să le ofere o experiență aparte”, spune coordonatorul de marketing și comunicare al Târgului de Crăciun, Alexandra Crăciun.

„Standurilor nu vor fi cu mult diferite față de anul trecut”, anunță organizatorii, care au în plan o ofertă ce nu va ocoli nici în acest an produsele realizate de meșteșugari. În cadrul târgului va fi bine reprezentată și componenta culinară prin produse tradiționale, vor exista căsuțe de unde se poate face „aprovizionarea” cu cadouri, iar, în viitor, Târgul își propune să se axeze din ce în ce mai mult pe dezvoltarea zonei de design modern, totul în încercarea de a construi organic un brand care să transforme evenimentul într-un obiectiv turistic de sine stătător.

„Cred că și noi avem obiceiul de a supraevalua ce e <<afară>>. Aici era nevoie de un concept care să înglobeze toată povestea târgului. Inclusiv denumirile căsuțelor sunt gândite în funcție de un concept și totul se învârte în jurul acestei idei de familion. De aici pornește tot ce facem și cred că în acest fel ne vom diferenția, fiind un brand pe un domeniu în care de fapt chiar facem un soi de pionierat. Avem parteneriat cu hoteluri care ne vor promova, vom încerca să aducem bloggeri din afară și vom încerca să promovăm târgul cât mai mult în următorii ani. Pentru acest an ne concentrăm pe aducerea de turiști care să își petreacă sărbătorilor de iarnă în Cluj-Napoca. Vrem să aducem aici oameni din toată țara. Miza pe termen lung este să vină cât mai mulți oameni în această perioadă a anului”, mai spune Alexandra Crăciun.

Târgul de Crăciun va avea o altă față, Piața Unirii urmând să fie reorganizată pentru acest eveniment

 

Târgul de Crăciun din centrul Clujului va primi începând cu iarna lui 2017 o nouă identitate, pornind astfel în drumul său de transformare în brand și, implicit, într-un adevărat obiectiv turistic al orașului pentru perioada sărbătorilor de iarnă. Transformarea se traduce prin cinci ani în care proiectul se va dezvolta în jurul ideii de familie și va însemna, printre altele, o transformare a experienței de vizitare a Pieței Unirii.

„Brief-ul pe care noi am avut de-l rezolvat a presupus să facem o strategie pe cinci ani de zile. Am vrut un proiect care să poată fi prelungit pe o perioadă mai lungă și ne-am dat seama că dintre toate sărbătorile din România, Crăciunul este singura sărbătoare la care oamenii se reunesc acasă. Dacă de Paște mai pleci în alte părți, Crăciunul este despre familie. Ne-am dat seama că familia are mai multe valențe care pot fi acoperite și ne-am spus că anul acesta dăm tonul și prezentăm bradul, urmând ca anul viitor să abordăm valențele familiei prin jocuri supradimensionate și alte activități. Acum însă, setăm tonul general și să setăm planul pe următorii cinci ani de zile”, explică Alexandra Crăciun.

Cum puține lucruri mai au ocazia să fie parte a unui plan pe cinci ani de zile, Târgul de Crăciun din Cluj-Napoca are astfel ocazia să se dezvolte ca brand și să se bucure de o stabilitate a cărei finalitate va fi un număr de turiști ce va crește de la an la an.

„Din punctul meu de vedere, așa arată situația ideală. Este cea mai bună variantă pentru că dacă știi planul pe cinci, totul poate fi planificat. Parteneriatele se pot face pe termen lung, începi să gândești strategiile altfel, planificările sunt mai simple din punct de vedere logistic, previziunile financiare sunt mai bune. Primăria și-a dorit mult să fie o strategie pe termen lung și ceva care să aibă continuitate”, mai spune Alexandra Crăciun.

Târgul de Crăciun din Cluj-Napoca va fi deschis în data de 24 noiembrie, la ora 19:00 seara, ziua urmând să aibă o triplă semnificație: dincolo de a fi prima seară de târg, tot în data de 24 va fi inaugurat iluminatul festiv de Sărbători și se va lansa și videoclipul trupei Hara pentru deja cunoscuta piesă „Ne vedem la Cluj”.

Programul Târgului de Crăciun, care se va încheia la sfârșitul lunii decembrie, va aduce în Piața Unirii, printre altele, concerte ale Young&Famous Orchestra, Proconsul, Vama sau Byron, concerte de colinzi,  Povești la gura sobei și multe alte surprize.

 

Ultimele articole

Alte articole