fbpx

Napoli Centrale, un restaurant iubit de clujeni de mai bine de 24 de ani, acum cu un nou look realizat de Trend Furniture

Dacă ești clujean, cu siguranță ai trecut măcar o dată pragul restaurantului cu specific italienesc Napoli Centrale, o afacere de familie lansată în 1998, care este acum condusă de Edgardo Ciancio, fiul italienilor care i-au împrietenit pe clujeni cu gusturile din peninsulă și care i-au făcut să le iubească instant. 

Recent, localul a trecut printr-o reamenajare din temelii, dorită de Edgardo Ciancio, proprietar Napoli Centrale, și văzută ca un nou început, după perioada dificilă traversată de fiecare dintre noi în ultimii doi ani. Ce s-a schimbat? Totul! Cu ajutorul unei alte companii clujene, de data aceasta specializată în amenajări HoReCa. Este vorba despre Trend Furniture. 

Tocmai de aceea, am decis să stăm de vorba cu reprezentanții celor două afaceri clujene pentru a descoperi povestea reamenajării restaurantului Napoli Centrale. Iată ce ne-a mărturisit Edgardo: 

Când ai luat decizia că restaurantul are nevoie de o reamenajare? 

Restaurantul Napoli Centrale este deschis din 1998. 24 de ani de activitate nu sunt puțini pentru a demonstra unei comunități că suntem prezenți cu produse de calitate, rămânând pe piață. Rețeta Napoli Centrale este una câștigătoare care a avut posibilitatea de a rămâne pe piață fără să fie nevoită să se schimbe, să se transforme. Cert este că designul și stilul localului a rămas cel din 1998 când a fost și deschis. Au fost făcute mici retușuri pe aici, pe colo, dar, în mare parte, niciodată nu am schimbat atât de radical locația. 

Evenimentele din ultimii doi ani m-au determinat să pun cumva un punct. A fost așa un avânt pe care l-am avut la un moment dat când am văzut că, după o pandemie oribilă în care un an de zile nu au fost soluții, nu a fost nimic, anul trecut undeva în aprilie-mai, cu vaccinul, cu pozitivitatea aceasta care a venit din mediul științific și politic că se va rezolva prin vaccinare, am zis că e un punct în care mergea spre rezolvare o situație critică cum a fost pandemia și vom reveni la o normalitate și atunci am zis haide că profităm și facem o schimbare radicală la ceea ce a fost până acum din punctul de vedere al designului.

Bineînțeles că eram conștient că localul avea 24 de ani și avea nevoie de o restructurare, momentul a fost acela, un moment de trecere între sfârșitul unei epoci și începutul unei noi perioade și am marcat-o prin faptul că am făcut această lucrare. 

📸 Kiss Gábor

De unde te-ai inspirat pentru acest proiect? De unde conceptul? 

A fost foarte funny ce s-a întâmplat pentru că eu le-am solicitat o întâlnire celor de la Trend Furniture, ei știau de locație, o cunoșteau, chiar ne vizitaseră de mai multe ori, deci cunoșteau felul de mâncare pe care o făceam, cunoașteau prezența pe care o am eu ca persoană, ca proprietar, cum muncim, au venit la fața locului și când au intrat, după ce ne-am prezentat, din partea lor a fost haide să vedem la ce te-ai gândit, ce am putea face?

L-am spus: eu sunt aici de 24 de ani, dacă mă întrebați pe mine, zugrăvim, schimbăm mesele, scaunele și am terminat…S-au amuzat, iar apoi, în următoarele întâlniri mi-au fost prezentate tot felul de idei, de stiluri și au reușit să îmi ghicească gusturile și cum îmi plăceau mie anumite elemente, plus că, cum cunoșteau ei localul și istoria localului și zona și felul de clientelă și stilul, confortul clientului etc, am găsit un design care era foarte bun pentru ceea ce dorim să recreăm aici. Și au fost niște schimbări majore.

De exemplu, în sala mare au fost niște schimbări și de optimizarea traseelor, de intrare, ieșire, toaletă, partea de intrare etc, unde i-am dat mână liberă designerului de la Trend Furniture care pur și simplu a venit cu o nouă planimetrie, mi-a pus-o pe masă și mi-a spus uite cum ne-am gândit noi și de acolo a început toată discuția. Cumva, mai mult a fost așa un fel de haide să vedem ce puteți să îmi dați voi nou fără să mă gândesc eu la ce ar putea fi. Pentru că o persoană care stă 24 de ani într-un loc este foarte complicat să iasă din locul respectiv și să fie obiectivă în alegerile sale și atunci aș fi rămas oricum subiectiv, nu aș fi schimbat aia, nu aș fi pus aia, nu aș fi văzut spațiul fără aia, dar ei, cu foarte multă obiectivitate și cu devotament pentru că trebuiau să ofere o soluție optimizată de design mi-au găsit o soluție foarte bună. 

📸 Kiss Gábor

Cum a decurs amenajarea?

Amenajarea a fost făcută din 28 noiembrie până în 14 ianuarie. S-a lucrat foarte mult. Amenajarea a decurs foarte bine pentru că așa a fost contractul și înțelegerea cu cei de la Trend Furniture că ei trebuie să îl predea la cheie. Ce înseamnă asta? Că s-au ocupat inclusiv de demolarea pereților, au scos elementele care erau vechi și care trebuiau scoase, au intrat cu echipe formate din persoane care s-au ocupat de tencuială, de pereți, de gresie, de tot ce trebuia, de instalațiile electrice, poziții la ce era ca utilități etc. Prima etapă a fost de două săptămâni de demolare și de curățare completă a spațiului și apoi au început să vină pereți, gresie, partea de zidărie, au fost toate realizate.

Am avut apoi câteva zile aici din nou echipele de la Trend care au luat încă o dată toate măsurătorile pentru a adapta restul de obiecte, băncuțe, scaune, mesele, barul care a fost făcut de la zero, și, ulterior, când a fost terminată partea aceasta, au început să apară primele obiecte de mobilă. Toate au fost făcute în perioada în care restaurantul lucrează cel mai puțin, adică în decembrie, din cauza sărbătorilor de iarnă, și echipele au găsit o modalitate să lucreze și între Crăciun și Revelion.

Apoi, a venit restul de mobilier, scaunele, s-au schimbat tâmplăriile geamuri, într-o zi au fost date jos cele vechi și pune cele noi, deci chiar a fost o muncă foarte mult concentrată pe faptul că trebuia refăcut un local care exista și lucra și erau conștienți că trebuie să îl termine cât de repede pentru a putea avea continuitate și cu serviciul, dar și cu clienții. 

📸 Kiss Gábor

Cum a fost colaborarea cu Trend Furniture? 

Colaborarea a fost foarte profesională, după ce a trecut perioada de design, de proiectare, după un timp am primit 3D-ul despre amenajare, aspectul final. După această etapă, am început să primesc partea de costuri, s-a făcut un total, am reușit să ajungem la o variantă optimizată, atât din perspectiva bugetului, cât și a timpului de livrare. Totul trebuia cumva coordonat ca să iasă și în intervalul dorit, dar și să aibă costurile încadrate în buget.

A fost o muncă foarte intensă. Toate materialele pe care le-am ales mi-au fost prezentate din punctul de vedere al calității, de ce alegem anumite picioare de masă, anumite scaune pe care le-am ales de la un furnizor din Polonia sunt niște scaune pe care le-au mai folosit în alte proiecte, mi-au dat un exemplu pentru a vedea cum se comportă în timp, tapițeriile la băncuțe etc. Toate aceste elemente mi-au fost prezentate fiecare în parte, iar motivul pentru care s-au ales produsele pe care le găsim acum în restaurant este pentru că a fost o comunicare constantă. 

Toate acestea au contribuit și la valoarea investiției, realizate în urma unor decizii informate și asumate până la cele mai mici detalii. Tot stresul a fost pe umerii lor, toate problemele care au intervenit au fost rezolvate de echipa Trend Furniture, mi-au comunicat de fiecare dată când au apărut costuri în plus, mi-au trimis poze, am venit la fața locului, deci chiar nu știu cine poate fi mai fericit. Ei au făcut lucrarea într-o lună și 15 zile, de la demolat până la predat la cheie, cu tot cu perioada de Crăciun și Revelion. 

📸 Kiss Gábor

Care a fost reacția clienților în momentul în care au văzut rezultatul? 

Fiind deschiși din 1998, avem clienți care chiar vin de 24 de ani și au mai văzut mici schimbări, dar niciodată atât de radicale. A fost foarte multă curiozitate în rândul clienților noștri, clienții casei, și cum am deschis, am avut persoane care au intrat zicând Am venit să vedem cum ați renovat. Toată lumea s-a mirat de alegerea culorilor, de obiectele de iluminat, de atmosfera care s-a creat, de mesele, de scaunele, de schimbările legate de modificările poziției unor pereți, barul este într-o altă poziție și chiar le-a plăcut.

Reacția a fost foarte pozitivă. Nu am primit feedback-uri negative deloc, toată lumea a fost uimită de felul în care am hotărât să fac această schimbare și clienții îmi spun că este ceva aparte, nu e ca și restul localurilor, se vede că are un caracter. De ce? Probabil că este datorită acelor întâlniri de la început cu cei de la Trend Furniture în care mi-au citit un pic din stil, eu le-am explicat care sunt gusturile mele, ce îmi place să văd când merg într-un local, cum vreau să mă simt și știind și ei caracterul localului și felul de mâncare, am reușit să facem un mix extraordinar din acest punct de vedere și am creat un local care are așa o personalitate. 

Iată ce ne-a declarat Vlad Florea, directorul general Trend Furniture, despre amenajarea acestui local: „ Încă din primul moment în care am demarat discuțiile, am avut mereu în minte responsabilitatea pe care acest proiect o aduce cu sine. Aveam de reamenajat un restaurant emblematic pentru Cluj-Napoca, un local apreciat de clujeni și nu numai, un loc în care, așa cum a subliniat și Edgardo, unii clienți veneau de mai bine de 24 de ani. A trebuit să dăm un refresh acestui restaurant păstrându-i, în același timp, din atmosferă, din personalitate, din identitatea creată în cel aproape un sfert de secol de activitate. Am reușit să facem acest lucru datorită deschiderii proprietarului, a unei comunicări excelente, dar și a implicării extraordinare de care au dat dovadă membrii echipei noastre pentru care provocările care apar pe parcursul lucrărilor sunt doar niște momente perfecte în care ei își demonstrează profesionalismul.” 

📸 Kiss Gábor

Despre Trend Furniture

Trend Furniture este un furnizor de soluții de amenajări interioare, specializat în amenajări HoReCa. Este o companie 100% românească, prezentă pe piață de peste 18 ani, cu o echipă formată din consultanți specializați, designeri, proiectanți și ingineri de producție, echipă care creează concepte personalizate ce generează o experiență unică pentru clientul final-consumatorul.

Datorită plajei ample de specialiști, Trend Furniture este un furnizor complet, care oferă consiliere personalizată, producție custom in-house, o varietate mare de produse precum și servicii de design, proiectare, montaj și mentenanță. Putem spune că Trend Furniture oferă soluții de la A la Z clienților săi, având   o abordare 360 grade a proiectelor. Echipa Trend Furniture are experiență internațională. În fiecare an, circa o treime dintre proiectele realizate sunt în străinătate, în țări precum Olanda, Belgia și Luxemburg. 

Ultimele Articole

Ultimele articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.