COSMETIC PLANT, unul dintre cele mai apreciate și valoroase branduri de cosmetice din România, producător din Cluj-Napoca, a împlinit 30 de ani de la înființare. După trei decenii de activitate, multiple premii și recunoașteri internațioanle pentru inovație și calitate, compania are planuri de extindere în afara țării și pregătește o nouă serie de investiții în tehnologie, precum și extinderea capacității de producție și testare a unor game noi de produse.
O medalie de aur și două de argint, distincții oferite anul trecut de Institutul Internațional al Calității „Monde Selection Bruxelles”, unul dintre cele mai prestigioase concursuri din industrie, vin să încununeze performanța și calitatea produselor COSMETIC PLANT, dobândite de-a lungul timpului.
În toți acești ani, compania clujeană a investit în afacere peste 2,5 milioane de euro și a comercializat peste 20 de milioane de produse. Este prezentă astăzi în cele mai mari lanțuri de retail, farmacii și magazine naturiste din țară, fiind un brand de referință al femeilor din România.
Un brand natural, eficient și inovator, născut la Cluj
În spatele COSMETIC PLANT, înființată în anul 1991, stau nu doar trei decenii de muncă, dăruire, creativitate și perseverență, ci și trei generații de femei care au construit o poveste, transformată apoi într-o afacere de succes. Protagonista poveștii este Ileana Mester, o farmacistă clujeană. Specializată în cosmetologie, în anii ’90, ea a avut curajul să pună pe roate o gamă de produse cosmetice, menite să le ajute pe femei să-și îngrijească pielea și să-și pună în valoare frumusețea.
„Cosmetic Plant a luat naștere din viziunea și pasiunea mamei mele, Ileana Meșter, care era la vremea aceea, farmacistă și cercetătoare în domeniul rețetelor pentru produse cosmetice”, povestește Susana Laszlo, directorul general COSMETIC PLANT.
„La început, mama lucra singură, în Cluj-Napoca, într-o clădire de 35 – 40 de metri pătraţi, iar primele creme au fost fabricate într-un malaxor improvizat dintr-o oală de fiert rufe. Până și etichetele erau scrise de mână. O primă investiţie majoră a fost realizată abia şase ani mai târziu, în 1997, când, de la micul atelier al mamei, s-a trecut la o fabrică localizată într-un spațiu adecvat, iar de la malaxorul improvizat la o linie complet nouă, dotată cu utilaje profesionale.
Visul ei a fost să le ajute pe femei să își pună în valoare frumusețea naturală cu ajutorul unor produse cosmetice de cea mai bună calitate, cu formule bazate pe puterea plantelor. În ritualul ei zilnic de îngrijire au existat mereu cremele de față, de corp și de mâini.
Mama a fost o femeie căreia îi plăcea să se îngrijească și pe care o priveam ca pe un model. Câțiva ani mai târziu, am continuat acest vis și am reușit să construim o companie puternică și să le oferim femeilor formule de îngrijire a pielii din ce în ce mai inovatoare. Cred că mama s-ar bucura enorm să audă că recunoașterea valorii create de ea a trecut de mult granițele României”, spune Susana Laszlo.
Drumul spre succes nu a fost însă deloc ușor și a fost continuat apoi cu perseverență și multă dedicare de fiica Ilenei Mester, Susana Laszlo, care a intrat în companie în anul 1995, după terminarea studiilor. Astăzi, în business-ul familiei este implicată deja și cea de-a treia generație, mai exact, fiica Susanei, absolventă de chimie, care în prezent studiază managementul afacerilor.
„Povestea COSMETIC PLANT s-a născut în Cluj-Napoca, în 1991, la puțin timp după Revoluție. Este locul în care, dintr-un atelier mic, în care existau doar 6 produse, am dezvoltat compania de astăzi. Practic, orașul acesta reprezintă acasă pentru familia COSMETIC PLANT, iar de aici ne-am extins, deocamdată în țară, dar avem în plan să o facem și peste hotare. Iubesc enorm Clujul, împrejurimile, oamenii de aici și este o mândrie pentru mine să fiu din acest loc, purtând în mine mereu acea energie vie a locului natal.
Anul acesta, după 30 de ani de existență, COSMETIC PLANT înseamnă un brand românesc autentic care a primit numeroase recunoașteri internaționale, care a dus produsele inovatoare, create pentru prima dată în Cluj, femeilor din toată România, iar, în curând, sperăm că din întreaga lume”, spune Susana Laszlo, directorul genearal al companiei.
Formule inovatoare pe bază de plante, în peste 140 de produse proprii, dezvoltate după rețete originale
„De peste trei decenii ajutăm femeile să se descopere în profunzime și să se bucure de propria individualitate cu ajutorul unor produse cosmetice de cea mai bună calitate, cu formule bazate pe puterea plantelor și nu ne-am îndepărtat de la acest țel”, explică Susana Laszlo.
De altfel, COSMETIC PLANT este unul dintre cei mai importanți producători români de produse cosmetice, cu peste 140 de produse în portofoliu, realizate după rețete originale și formule pe bază de plante, dozate optim și cu eficiență dovedită științific, unele în premieră pe piața locală de cosmetice.
„Dezvoltate încă de la început în propriile laboratoare din Cluj-Napoca, produsele companiei sunt apreciate atât de experții din domeniu, cât și de consumatori, datorită formulelor revoluționare care îmbină puterea plantelor cu știința, cercetarea și inovarea. Numai anul trecut, compania a lansat patru noi produse din gama pentru protecție solară și a finalizat testele de eficiență pentru șapte produse din categoria Face Care.
COSMETIC PLANT este un brand 100% românesc bazat, în primul rând, pe cercetare, inovație și știință. Acestea sunt și principalele ingrediente care ajută business-ul să se mențină în topul ierarhiei calității. Noile tendințe și nevoi de consum din industria cosmetică sunt preocupări esențiale pentru dezvoltarea și consolidarea brandului. Este vorba despre un domeniu care se bucură de o dinamică continuă și de o gamă tot mai variată de produse de înfrumusețare, pentru că femeile sunt mai preocupate de sănătatea pielii decât în urmă cu 30 de ani.
„Suntem la curent cu nevoile, tendințele de consum și cu noile tehnologii, păstrând însă cercetarea și inovația ca factori esențiali în dezvoltarea unui produs. Față de acum 30 de ani, femeile au devenit mult mai conștiente de importanța îngrijirii pielii și acordă mai mult timp și resurse acestui aspect din viața lor.
Punctul nostru forte este că reușim cu adevărat să potențăm inteligența plantelor, să știm să dozăm optim picătura și să o transformăm în produse uimitoare cu efect vizibil și eficiența maximă, adaptate cu ajutorul noilor tehnologii, cu care astăzi ne mândrim, și care ne recomandă și pe plan internațional”, a declarat directorul companiei.
„Criza generată de pandemie nu ne-a oprit, ci ne-a ajutat să facem lucrurile și mai bine”
Extrem de fideli propriei misuni și principiilor pe baza cărora a fost construit brandul COSMETIC PLANT, business-ul nu a avut de suferit în acești aproape doi ani de la declanșarea pandemiei, ci dimpotrivă. Contextul economic global din ultima perioadă a fost unul favorabil pentru creșterea și consolidarea brandului. Compania a continuat să lanseze produse noi pe piață, conform planului anual, iar business-ul a mers mai departe și vânzările au crescut în 2020.
„Ne-am concentrat strategia pe canalul online, am lansat inclusiv o noua platformă de magazin propriu, și pe parteneriate strategice, listându-ne în noi rețele de magazine. Am lansat produse noi, unice în piață, și nu ne-am lăsat furați de valul „covid marketing”. Cu alte cuvinte: business as usual”, spune Susana Laszlo, directorul general al companiei.
„Totodată, am derulat proiecte personalizate pe piața locală, aici în Cluj, cu magazine specializate din piața de retail tradițională. Practic, am urmat strategia de business definită încă din 2019 când am demarat procesul de rebranding și repoziționare a companiei pe piață și nu a fost necesar să luăm măsuri speciale care să ne abată de la obiectivele noastre strategice.
În 2020 am obținut o nouă recunoaștere a performanței și calității produselor, lucru care ne dă o mare satisfacție și ne arată că eforturile depuse în inovație și cercetare sunt apreciate. Produsele premiate, ce fac parte din gama nouă Fusion, au primit medalia de aur și medalii de argint oferite de către Institutul Internațional al Calității, Monde Selection Bruxelles.
Au existat bineînțeles și momente dificile, însă avem alături o echipă formidabilă, care s-a mobilizat excelent. Criza generată de pandemie nu ne-a oprit, ci ne-a ajutat să facem lucrurile și mai bine. Faptul că am reușit să ne numărăm printre câștigătorii anului 2020 demonstrează încă o dată faptul că produsele românești sunt din ce în ce mai căutate și apreciate de consumatori, iar acest lucru ne ambiționează să inovăm în continuare și să ne folosim de expertiza, creativitatea și talentul echipelor COSMETIC PLANT pentru a aduce permanent pe piață produse cosmetice cu beneficii unice, dovedite științific.”
Gălbenelele, cătina și măslinele, ingredientele vedetă ale portofoliului COSMETIC PLANT
COSMETIC PLANT a dovedit, în cele trei decenii de când există pe piață românească, că fidelizarea consumatoarelor care cumpără produsele companiei este extrem de importantă. Această fidelizare față de brand se face prin calitatea produselor. O mare parte dintre acestea conțin ingrediente inovatoare, ceea ce reprezintă o premieră pentru piața cosmeticelor din România. În cei 30 de ani de când există pe piața românească, compania a vândut peste 20 de milioane de produse.
Potrivit Susanei Laszlo, în topul celor mai vândute produse COSMETIC PLANT se află crema antirid cu gălbenele, cea vitaminizantă de zi cu ulei de cătină și măsline, crema de mâini cu gălbenele, crema de mâini cu ulei de cătină și crema pentru albire cu extract de lămâie.
Și gamele cu vitamina C Tetra și Acid Hialuronic 4D se regăsesc pe lista preferințelor, acestea fiind și două dintre gamele ce conțin ingrediente inovatoare, lansate în premieră pe piața din România, în 2018 și 2019.
„Am completat de curând gama Essential, extrem de apreciată în rândul consumatoarelor noastre, cu 6 produse noi, acestea având ca principale ingrediente extractul de bujor, mușețel și ulei de măsline”, adaugă directorul general al companiei.
În ceea ce privește proiectele de viitor, compania intenționează să continue cercetarea științifică în industria cosmetică, testările pentru game noi de produse și intrarea în noi segmente de consum.
De asemenea, un plan important, în viitorul apropiat, îl reprezintă extindera în afara țării, pentru a face cunoscute produsele și brandul COSMETIC PLANT în cât mai multe locuri din întreaga lume.
În prezent, compania pregătește o nouă serie de investiții în tehnologie și extinderea capacității de producție din Cluj-Napoca.