fbpx

Povestea fistiQ, 20 de ani de frumusețe și idealuri împlinite

2 decenii, mii de ore de muncă, mii de oameni fericiți și împliniți, servicii oferite cu mare atenție la detalii, personal foarte bine pregătit, toate acestea într-un singur loc, fistiQ, unul dintre cele mai vechi și cunoscute saloane de frumusețe din Cluj-Napoca. 20 de ani au trecut într-o clipă, însă nu oricum, ci plini de sens, valoare și preocupare continuă pentru fiecare client care trece pragul salonului. 

Puțini știu însă că în spatele brandului clujean, devenit, în timp, unul dintre simbolurile orașului în materie de “beauty”, se află un om puternic, plin de entuziasm și mare iubitor de oameni. 

Adela Sîmpălean este cea care a țesut fir cu fir povestea și succesul a ceea ce înseamnă astăzi fistiQ, un salon de frumusețe al cărui preocupare, deloc întâmplătoare, este omul, în toată esența lui. 

De altfel, sloganul în jurul căruia se concentrează serviciile salonului este “ne ajutăm clienții să fie în armonie cu propriul corp”. Atenția și grija față de clienți sunt esențiale la fistiQ. Aici, cei care vin pentru servicii de frumusețe se simt ca acasă. Și nu este mult spus  “acasă”, fiindcă, dacă nu ați călcat încă pragul salonului, veți vedea că aici atmosfera este caldă, primitoare și foarte reconfortantă.“

Povestea din spatele fistiQ este dorința de a schimba lumea serviciilor de frumusețe în Cluj și de a învăța să ne iubim, să ne dăm timp, să ne îngrijim și să ne auto respectăm. Să ne respectăm corpul, sănătatea, frumusețea naturală. În jurul acestor concepte a evoluat business-ul fistiQ“, povestește fondatoarea salonului, Adela Sîmpălean.

De la Limbi Moderne Aplicate, la antreprenoriat

Adela Sîmpălean este absolventă de Litere, specializarea Limbi Moderne Aplicate și a unui masterat în Administrarea Afacerilor. După finalizarea studiilor, o vreme, a lucrat într-o companie internațională, însă a simțit că nu este ceea ce i se potrivește pe termen lung. Atunci a început să cocheteze cu ideea de a avea propria afacere. Antreprenoriatul avea să-i aducă împlinirea de care avea nevoie mai târziu. 

După ce am absolvit Limbi Moderne Aplicate mi-am dorit domeniul corporate. Când mi-am dat seama că vreau mai multă libertate de exprimare și creativitate în munca mea, am căutat antreprenoriatul. Am ales acest domeniu, beauty, pentru că am fost atrasă de servicii de îngrijire, pe de o parte și de mediul artistic, pe de altă parte.

Am știut că vreau să am propria afacere la fel cum am știut că, pentru a fi mulțumită de ceea ce fac, trebuie să îi ajut pe cei din jur. Am simțit mereu că munca alături de oameni și pentru oameni mă potențează. Cred că mi-a plăcut mereu să îi fac fericiți pe cei din jur și să le induc o stare de bine. Așa că am ajuns să aleg între două tipuri de posibilă afacere: grădiniță sau salon de frumusețe“, povestește Adela Sîmpălean, fondatoarea salonului fistiQ.

Așa a început, în urmă cu 20 de ani, povestea fistiQ, primul beauty center din Cluj-Napoca. Un loc unde, de-a lungul anilor, frumusețea a fost la ea acasă, valorificată în cele mai mici detalii, de cele mai dibace mâini. 

Astăzi, fistiQ este un salonul de frumusețe care oferă o gamă variată de servicii, într-o atmosferă caldă, prietenoasă și modernă. Timpul a fost și este dovada vie a faptului că lucrurile făcute cu pasiune, dedicare și perseverență au, de cele mai multe ori, trăinicie și se bucură de succes pe măsură. 

fistiQ, oaza de relaxare și răsfăț unde dorința clientului este literă de lege 

Întregul concept al salonului a fost construit în jurul clientului, explică Adela, asta în condițiile în care în anul 2002, când s-au pus bazele fistiQ, în saloane, la aceea vreme, activitatea era centrată mai mult pe coafeză, și mai puțin pe client. La fistiQ este vorba despre tine, în primul rând. Abordarea folosită în salon este centrată pe client din toate punctele de vedere. 

Aici clienții sunt ascultați, înțeleși și ajutați să găsească cele mai potrivite soluții, oferindu-li-se servicii profesionale integrate și personalizate, buget și program, după preferințe“, adaugă fondatoarea fistiQ. 

Am căutat să oferim într-un loc toate serviciile de care ai nevoie: păr, ten, remodelare corporală, masaj, manichiură, pedichiură, machiaj, epilare definitivă. Pe toate le-am modelat în timp după nevoile clienților noștri, iar în unele cazuri am anticipat nevoile lor“, explică Adela Sîmpălean. 

Un loc în care poți să-ți răsfeți corpul și simțurile cu proceduri și terapii de beauty, dar și să te relaxezi în grădină, de exemplu, răsfoind o carte, pe care o poți împrumuta acasă sau poți savura o cafea bună într-o atmosferă reconfortantă. 

Pentru un salon de frumusețe, 20 de ani de existență continuă în această industrie reprezintă o confirmare a faptului că serviciile oferite sunt de bună calitate, ceea ce îi face pe clienți să revină cu încredere. În prezent, fistiQ se bucură de peste 300 de clienți constanți și 16 angajați, specializați pe diverse servicii. Printre serviciile oferite de salon se numără îngrijirea și aranjarea părului, a unghiilor, a tenului, machiaj profesional, epilare definitivă și tratamente corporale.

La fistiQ clientele pot beneficia și de servicii LPG, un concept care abordează remodelarea corporală și calitatea pielii cu ajutorul unei tehnologii 100% naturale, stimulând mecanic celulele printr-o acțiune similară masajului. Asta face posibil slăbitul în anumite zone în care cu exerciții fizice și cu dietă, nu reușim să obținem rezultate, dar și o piele mult mai fermă și mai elastică.

Arta machiajului, o pasiune din copilărie

Și machiajul profesional este un serviciu de care au parte clientele salonului. De la machiaje de zi, consiliere în ceea ce privește auto-machiajul personalizat, până la machiaje de evenimente, pentru mirese, proiecte artistice, materiale foto și video, de toate găsiți la fistiQ. Adela, alături de alte trei colege specializate în machiaj vă vor pune, cu siguranță,  în evidență frumusețea. 

Machiajul este, de altfel, una dintre marile plăceri și pasiuni ale Adelei Sîmpălean. De mică, i-a plăcut să deseneze, așa că, atunci când s-a ivit ocazia a făcut un curs profesional, căruia i-a urmat altul, online, timp de trei ani, la o prestigioasă școală din Canada, unde a avut parte de tutori make-up artiști celebri din New York.

Adela recunoaște că arta machiajului o atrage încă din copilărie, iar în timp a făcut o pasiune pentru make-up-ul de film. În prezent, așteaptă să se lanseze primul film artistic pe a cărui generic se va regăsi numele ei la machiaj.

După 20 de ani de la deschiderea salonului de frumusețe, preocupările mele au rămas aceleași. Vreau sa ajut lumea să se simtă bine și să arate în cea mai bună formă. Vreau să mă conectez cu oamenii, să îi ascult și să înțeleg care sunt dorințele și nevoile lor. Dintre toate activitățile pe care le presupune munca mea la salon, machiajul este în top. Îmi stimulează creativitatea, mă face fericită și mă ajută să învăț foarte multe despre oameni și despre firea lor“, povestește Adela.

O industrie plină de provocări

Ca femeie antreprenor, într-o industrie dinamică, plină de provocări și imprevizibil, Adela spune că cele mai mari provocări sunt și au fost cele legate de personalul calificat din acest domeniu. Ea este de părere că cel mai ușor este să oferi angajaților pregătire profesională în raport cu noile tehnologii și tendinței, iar cel mai delicat este să menții constant motivația personală a oamenilor din jur. Cea mai mare bucurie este însă, de departe, privilegiul de avea alături o mare parte din echipa de la începutul business-ului, de 20 ani. 

Rețeta succesului este simplă, dezvăluie fondatoarea salonului fistiQ. Constanța în propriile valori. Însă, cei 20 de ani de la înființarea salonului au fost presărați și cu momente dificile. Unul dintre acestea a fost criza economică din 2009, care s-a suprapus cu înjumătățirea echipei. A trecut și peste acest impas investind în modul de comunicare din interiorul salonului și astfel, a reușit să ridice business-ul din nou. 

Este important să rămâi constant în propriile valori. Este important să fim dinamici și adaptabili la nevoile dinamice ale clienților, la noutățile din piață, dar fără a face compromisuri și abateri de la valorile care ne definesc: grija sinceră și reală față de om, responsabilitatea, etica și grija pentru sănătate. Îmi propun mereu să urmăresc cu agilitate ce se întâmplă și să nu mă culc pe o ureche“, mai adaugă Adela.

La împlinirea celor 20 de ani de existență a salonului fistiQ, “mersul în echilibru“, spune antreprenoarea, este una dintre marile provocări ale următorilor 20 de ani. 

Limita între serviciile oferite în saloane și cele oferite în clinicile de estetică medicală este o membrană tot mai permeabilă. Nu îmi doresc să ne suprapunem, îmi doresc să fie complementare și să reușim să transmitem necesitatea acestei complementarități. Din păcate, este foarte multă neclaritate în comunicare, în informarea publicului“, explică Adela. 

În ceea ce privește viitorul socio-economic a următorilor ani, având în vedere colapsul în care au fost multe afaceri din domeniu, odată cu declanșarea pandemiei, antreprenoarea este de părere că oamenii au nevoie mai mult ca oricând de socializare, timp pentru ei și confort. 

Atenția la client ne dă repere despre felul în care ne putem ajusta și noi comportamentul, oferta și portofoliul. Activitatea din salon este intensă, până acum a fost un an chiar foarte bun. Consider că este vital să fim atenți la ceea ce apreciază și ce le face plăcere clienților noștri, pentru a face experiența în salon cât mai benefică, pe cât mai multe planuri“, conchide Adela Sîmpălean. 

Salonul fistiQ este situat pe strada Calea Turzii, la numărul 61A, în Cluj-Napoca. Mai multe despre serviciile pe care le oferă, dar și cine sunt oamenii din spatele acestor servicii profesionale de înfrumusețare aflați de pe site-ul salonului.

Ultimele Articole

Ultimele articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.