Cofondatorul Captain Bean, antreprenorul clujean Ruben Filimon, care s-a specializat pe partea de francize, a vândut acțiunile sale și a creat un nou business, Growth Wiser, una dintre primele agenții de business development din țară.
Povestea Captain Bean a început în 2014, cu o investiție de aproximativ 8.000 de euro. Dezvoltarea la nivel local, în Cluj-Napoca, a fost posibilă mai ales datorită clienților din zona de corporate.
Colaborarea cu Captain Bean și creșterea businessului
În anul 2018, Ruben Filimon se ocupa de partea de dezvoltarea internațională pentru Salad Box, când a decis să se reorienteze și astfel a cumpărat acțiuni la Captain Bean, o afacere cu cafea care părea la acea vreme mai mult decât promițătoare. Însă, în 2020 a venit pandemia și a fost nevoie de o nouă perspectivă, care s-a dovedit a fi una de succes.
„Eu lucram la SaladBox pe dezvoltare internațională pe trei țări: Spania, Bulgaria și Italia. Am ieșit de acolo și am cumpărat o parte din Captain Bean de la Bogdan Pandea. Am cumpărat acțiuni în francizor, în businessul care deține brandul.
Am intrat în acționariat din perspectiva în care aveam experiență pe zona de franciză și acesta era următorul pas pe zona de dezvoltare pentru Captain Bean. M-a atras potențialul extrem de mare de dezvoltare, dar și faptul că este un business simplu, cu marjă de profitabilitate mult mai mare decât în zona de restaurante sau fast-food.
Asta se întâmpla la finalul anului 2018. Până în 2019 am structurat businessul, am semnat contracte cu furnizorii. La finalul acelui an am vândut prima franciză, iar apoi, în 2020, s-a închis tot din cauza pandemiei. La acel moment erau 7 locații și s-au închis majoritatea. Au mai rămas doar 3 locații, ale lui Bogdan Pandea. Astfel am început dezvoltarea prin sistem de franciză și am ajuns la o rețea de 21 de francize. Toată această dezvoltare a fost făcută în pandemie”, a explicat Ruben Filimon.
Astfel, din cele 21 de francize, majoritatea sunt la Cluj, Oradea și Sibiu. De asemenea, există un parteneriat cu cofetăria Lemnul Verde și există un coffee corner în fiecare locație.
Desigur, în orice afacere există și provocări, iar cea mai mare a fost pandemia.
„Cel mai mare challenge a fost să ne dezvoltăm în pandemie. De asemenea, după ce deschizi o franciză într-un nou oraș, este nevoie să o și consolidezi. Aici provocarea a fost să ne alegem bine partenerii. Este foarte important ca partenerul să fie implicat în business, iar locația pe care o alegem de comun acord să fie una relevantă”, a adăugat antreprenorul.
Hotărârea de a vinde acțiunile la Captain Bean
După 5 ani în care businessul Captain Bean a crescut, Ruben Filimon a luat decizia să își vândă acțiunile pentru a face un nou pas important în antreprenoriat, și anume, deschiderea uneia dintre primele agenții de business development din România, Growth Wiser.
„Am luat decizia de a ieși din afacerea Captain Bean fiindcă am dus afacerea într-un punct de maturitate al dezvoltării, Bogdan urmând să o scaleze și mai mult decât până acum. De asemenea, am dat drumul unui nou Business, Growth Wiser, prin care ajutăm clienții să își crească încasările sau veniturile și marja de profit cu ajutorul unor servicii personalizate de business development și consultanță. Noi luăm un client din punctul A , în care se află, și îl ducem în punctul B, unde își dorește să ajungă din punct de vedere al profitului, al venitului, dar și al piețelor.
Dacă o companie dorește să se dezvolte pe plan național sau internațional, pot să o ajut. Doresc să îmi concentrez toate resursele pe dezvoltarea agenției de business development. Însă am rămas în relații foarte bune cu Bogdan Panea și cu tot ce înseamnă lanțul de cafenele. Captain Bean va rămâne unul dintre proiectele mele de suflet și chiar există posibilitatea să colaborăm pe alte zone pe viitor”, a concluzionat Ruben Filimon.
Growth Wiser este o firmă de consultanta cu focus pe zona de vânzari și deschidere de noi piețe, fiind formată dintr-o echipă de profesioniști cu înaltă calificare și experiență dovedită de piață, care se implică în cea mai mare nevoie din economie, și anume, creșterea.”