fbpx

Cum a devenit compania clujeană Luna Cleaning una dintre cele mai importante firme pe piața serviciilor profesionale de curățenie din România

11 ani de existență, peste 10.000 de clienți mulțumiți, colaborări cu brand-uri renumite și multe puncte de lucru în România. Asta este, pe scurt, Luna Cleaning, una dintre cele mai importante și cunoscute companii de servicii profesionale de curățenie din România, al cărei plan de dezvoltare include extinderea în alte țări din Europa și în Orientul Mijlociu.   

Povestea din spatele brandului Luna Cleaning a început în anul 2011 și o are ca protagonistă pe antreprenoarea clujeană Sigina Luca. Sigina este o tânără femeie de afaceri care a pus bazele acestui business mai mult din curiozitate, dar și cu o mare dorință de a oferi servicii de curățenie de calitate, într-o piață puțin dezvoltată în acel moment. Businessul a crescut încet, organic, având în spate o viziune pe termen lung cu obiective asumate și o strategie de expansiune etapizată.

„La momentul respectiv am considerat că este o oportunitate să creez un astfel de serviciu de înaltă calitate și am pornit de la zero. Evoluția s-a bazat pe o dezvoltare continuă și o analiză riguroasă a greșelilor pe care le-am făcut și pe care le-am corectat mereu. Eram deja antreprenor când am decis să pornesc acest business, iar ideea de a mă lansa în proiectul acesta a fost tocmai curiozitatea, ideea de a încerca marea cu degetul.

Am pornit cu multă deschidere față de orice provocări aș fi putut întâmpina și eram pregătită să culeg roadele mai târziu, având o viziune pe termen lung în ceea ce privește partea de câștiguri și de amortizare a investițiilor din primii ani. Proiectul acesta l-am considerat un copil crescut organic, într-un mod sănătos, cu foarte multă răbdare, grijă și implicare”, povestește Sigina Luca, fondatoarea Luna Cleaning. 

Fondatoarea companiei, și deținătoarea mărcii înregistrate, spune că a investit, încă de la început, în cele mai moderne tehnologii, dar cea mai importantă a fost investiția în oameni.

„Plecând de la premisa că succesul este suma eșecurilor peste care reușești să treci, am conștientizat și am acceptat, ca antreprenor român, că în fiecare zi trebuie să rezolvi cel puțin o criză. Nu am așteptat soluții salvatoare din exterior și am considerat mereu puterea de muncă și creativitatea întreprinzătorului român ca fiind cele mai mari atuuri. Mindset-ul a fost mereu cel de a merge mai departe cu încredere. Astfel, m-am străduit ca în toți acești ani să insuflu aceeași credință și colegilor mei, investind cea mai mare parte a timpului în a crește oameni”, spune Sigina Luca. 

Potrivit antreprenoarei, succesul reușitei în domeniul serviciilor de curățenie este prețuirea relațiilor interumane, atât cu cei care compun echipa Luna Clenaing, cât și cu cei care beneficiază de serviciile acesteia, în cadrul cărora întotdeauna trebuie să primeze integritatea, una dintre valorile de bază ale companiei!

Dezechilibrul de pe piața muncii și lipsa predictibilității fiscale, cele mai mari provocări

 „Cele mai multe obstacole sunt în strânsă legătură cu dezechilibrul de pe piața forței de muncă, cu lipsa unui sprijin educațional real, de formare în acest domeniu, și concurența neloială a acelora care lucrează nefiscalizat.

În contextul pandemic ne-am străduit să fim aproape de partenerii noștri care, la rândul lor, au suferit importante pierderi din cauza lockdown-ului. Un alt aspect este legat de lipsa de predictibilitate legislativă și modul greoi în care unii beneficiarii înțeleg conceptul de indexare a contractelor în raport cu fluctuațiile și condițiile economice.

Crizele declanșate de pandemie, de războiul din Ucraina și de supply chain shortage, au rezultat în alte noi provocări care au ”stimulat” creativitatea antreprenorilor români în a găsi soluții originale într-un context imprevizibil.”, explică Sigina Luca.

„Inginerii curățeniei”, la datorie

După muncă și răsplată, zice o expresie din popor. S-a întâmplat și în cazul companiei Luna Cleaning, care a fost răsplătită pentru calitatea serviciilor pe care le oferă cu premiul de excelență în cadrul ,,Cleaning Show Awards 2018”, o competiție națională dedicată industriei curățeniei profesionale din România. De departe însă, cele mai mari bucurii vin de la oamenii mulțumiți de experiența pe care compania le oferă. 

,,Este o bucurie pentru noi când primim feedback-uri frumoase și oamenii apreciază în adevăratul sens al cuvântului munca noastră, la fel și când deschidem fiecare nou punct de lucru din țară. De exemplu, momentul în care profesionalismul nostru a fost validat, am fost recunoscuți ca adevărați „ingineri ai curățeniei”, cum ne place să ne numim, când am fost agreați ca parteneri în livrarea de servicii profesionale de curățenie de către importante companii, colaborări care ne onorează. 

Să faci curățenie într-un perimetru care este traversat, zilnic, de peste 50.000 de oameni este atât o mare bucurie, cât și o incredibilă provocare. La fel, putem aminti aici și UNTOLD, TIFF, Transylvania Open, mari centre comerciale ori lanțuri internaționale, unde am fost validați pentru competențele noastre, atât din punct de vedere al infrastructurii organizaționale, cât și al capacității noastre de a livra excelență și sub presiune”, povestește CEO-ul companiei. 

Perioada 2020 – 2022, apogeul evoluției Luna Cleaning

Luna Cleaning este mai mult decât un furnizor de servicii profesionale de curățenie. Iar acest lucru s-a văzut mai cu seamă în ultima perioadă, în care pandemia ne-a învățat că siguranța sanitară este mai importantă ca niciodată. 

,,Ne așteptam la un impact negativ al pandemiei, dar am mizat pe flexibilitatea antreprenorilor români de a se adapta. Începând cu anul 2020, cuvântul de ordine a devenit siguranța sanitară, mai ales în spațiile accesibile publicului, iar cei care au înțeles asta au apelat la firme specializate. Conceptul de parteneriat între furnizor și prestator s-a definit mai clar pe orizontală, tocmai în acest parcurs dificil al pandemiei.

Cu toate că acest lucru a generat costuri mai mari pentru ambele părți implicate, costuri pe care noi ni le-am asumat, nu am negociat nicio clipă standardele de siguranță și am promis să livrăm rezultate oriunde ne-am aflat. Și noi am fost în prima linie în cele mai grele momente ale pandemiei, fiind prezenți, asumându-ne rolul de a livra spații dezinfectate în locuri de risc, precum spitale, mall-uri sau alte spații de trafic intens”, a explicat fondatoarea companiei.

 Curățenia este ,,subiectivă și perisabilă

Curățenia este o temă foarte subiectivă și, totodată, extrem de perisabilă, spune Sigina Luca. Oamenii din echipa Luna Cleaning sunt de multe ori ,,salvatori” care readuc la viață diferite obiecte, pardoseli sau suprafețe degradate, însă sunt și situații în care acest lucru nu este posibil. 

Îmbrățișând conceptul de environmental friendliness, ne bucurăm de fiecare dată când un client alege să revitalizeze elemente care pot fi încă puse în valoare, inginerii curățeniei de la Luna Cleaning reușind de multe ori să prelungească durata de viață a acestora, lucru care de multe ori poate avea și valoare sentimentală pentru beneficiari.

Suntem printre puținii care oferă servicii și în sectorul rezidențial, însă proiectele care ne validează cel mai mult sunt cele de pe cea mai dificilă nișă, respectiv post-constructor. Ce considerăm noi că ne diferențiază este rolul pe care ni l-am asumat de a investi în educație, o educație pe care poate prea puțini o primim în România. În viziunea noastră, curățenia egal sănătate, dar curățenia este egal și adevăr, integritate și puritate”, explică Sigina Luca.

Se poate și în România! 100% satisfaction guaranteed customer experience 

,,Pentru că înțelegem conceptul de customer care, Luna Cleaning nu este doar un serviciu profesional de curățenie, ci chiar putem spune că este o experiență. Oferim fiecărui beneficiar foarte multă atenție, suntem punctuali, lăsăm totul lună și bec în urma noastră, iar la final ei ajung într-un spațiu revitalizat, în care totul strălucește”, detaliază Sigina. 

O viziune fresh. Respectul ca motivație.

 ,,Oamenii mă motivează, în primul rând, să rămân în acest business. Un astfel de ecosistem, creat într-un deceniu de existență, cu bune și cu rele, cu multe provocări și multe reușite, te motivează atunci când privești în urmă spre ceea ce ai construit.

Un alt aspect care mă motivează să rămân în acest business este respectul imens pe care îl am față de oamenii care fac curățenie, care depun această muncă în folosul nostru, o muncă invizibilă pentru majoritatea dintre noi, dar cu un impact major în viețile noastre”, povestește fondatoarea Luna Cleaning. 

Un pas firesc spre extinderea activității companiei în afara țării. 

,,Găsim agreabilă ideea ca în viitorul foarte apropiat să ne extindem activitatea și în alte țări care cu adevărat pun accent pe customer care, servicii livrate la înaltă calitate, cât și pe expertiza noastră acumulată. Momentan ne îndreptăm atenția către Germania, UAE și Austria, unde deja am fost solicitați ca și know-how.

Țările enumerate mai sus fac parte dintr-o categorie în care munca este plătită la justa și corecta ei valoare, iar conceptul nostru de business suntem convinși că se va dezvolta global. Lipsa de compromis în ceea ce privește valorile noastre este cel mai mare atuu al nostru”, conchide Sigina Luca.

Abonează-te la newsletter și o să primești o dată la două săptămâni cele mai interesante știri din Cluj.

- Publicitate -spot_imgspot_img

Ultimele Articole

Ultimele articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.