Observam tendințe noi din ce în ce mai des în industria cosmetică din România, dar și în cea internațională. Pe lângă brandurile noi care au început să devină mult mai conștiente de mediul înconjurător și de ingrediente cât mai naturale, un rol foarte mare îl au brandurile deja consacrate, cum este Ivatherm. Am discutat cu fondatoarea brandului, Dr. Rucsandra Hurezeanu, despre cum arată piața actuală de cosmetice, cum se adaptează Ivatherm curentului actual, dar și despre rutina ei de îngrijire.
Rucsandra, ce e nou în industria cosmetică, care sunt schimbările aduse de criza sanitară?
În ultimii doi ani toate tendințele pe care le vedeam venind s-au accelerat, e vorba de digitalizarea în pași repezi a brandurilor, de conștientizarea impactului asupra mediului, în formulare tendința spre naturalitate și eficiența produselor dovedită prin studii clinice.
Noi suntem un „expert brand” recomandat de dermatologi, am rămas bineînțeles la poziționarea care ne-a consacrat, dar promovarea digitală și e-commerce-ul sunt astăzi priorități și pentru noi.
Am profitat de oportunitatea extraordinară pe care o oferă promovarea digitală astăzi, prin social media și influenceri pentru a explica cine suntem, de ce existăm și de ce vom fi aici și peste 50 ani. Ea ne ajută să fim mai aproape de consumatori, să le înțelegem nevoile și preferințele atunci când creăm produse pentru ei.
Social media a devenit o nouă „media”. Consumatorii se vor ascultați, iar pentru noi e vital să știm care sunt așteptările și nevoile lor.
Consumatorii și mai ales tânăra generație se uită mai atent astăzi la valorile brandului, vor transparență în formule și ingrediente, vor să știe sursa ingredientelor. Faptul că folosim apă termală Herculane, o resursă atât de valoroasă a țării noastre ne crește atractivitatea în ochii consumatorilor în linie cu preferința crescută pentru „Made în România”.
Suntem bucuroși că am făcut câțiva pași pentru înlocuirea ambalajelor existente cu cele din plastic reciclat și ambalaje reutilizabile. Cartonul și hârtia folosite în produsele și materialele noastre sunt obținute de la furnizori certificați PEFC. Vrem să avem certitudinea că impactul asupra pădurilor este redus, controlat și sustenabil, iar generațiile viitoare se vor bucura de păduri virgine, ca cele din jurul Băilor Herculane și Munții Cernei.
Sunt atât de multe branduri mari și consacrate, ce poate fi adus nou în această industrie?
Brandurile noi vin cu o comunicare mai creativă, amuzantă, colorată, tânără, sau/și sinceră. Mizează pe frumusețea cu imperfecțiuni și nevoi reale, mai mult decât pe frumusețea ideală. De multe ori aceste branduri noi sunt create plecând de la comunități mari, deja existente. Barierele la penetrarea pieței de cosmetice sunt mult mai mici astăzi și asistăm la o avalanșă de branduri noi independente, așa numitele „Indie brands”.
Parcă niciodată industria noastră n-a fost atât de creativă. Acest lucru generează un impact pozitiv pentru că brandurile mari tindeau să fie foarte mono-forme, „corporate”, distante față de consumatori. Acum ele sunt nevoite să se adapteze, să se schimbe și să asculte mai mult consumatorii. Au devenit mai prietenoase, mai apropiate de public.
E mult „buzz” în jurul noilor veniți, mărcile care vor atinge o masă critică și vor rezista în timp sunt cele care au produse de foarte bună calitate și sunt consistente, consecvente cu valorile lor. Brandurile viitorului sunt sustenabile, cât mai aproape de naturalitate dar și eficiente.
Ești de foarte mult timp în industria dermatocosmeticelor și cu siguranță ești la curent cu ultimele tehnici de îngrijire sau ingrediente noi. Care este rutina ta actuală?
Folosesc multe cosmetice, testez mult produse în curs de formulare și produse de la alte branduri. Îmi place să descopăr texturi noi, apoase, uleioase, pudrate și parfumuri noi. Apa termală Herculane e singura constantă în ritualul meu, în rest folosesc creme și serumuri diferite pentru hidratare, pete pigmentare, protecție solară.
În aceasta perioadă îmi place să îmi curăț fața cu Toleriskin gel. Este o formulă „microbiome friendly” cu ingrediente prebiotice – Ecodermine™. El are o acțiune selectivă, se bazează pe prezența unor enzime care transformă poliolii în zaharuri asimilabile, ce stimulează creșterea germenilor saprofiți (benefici) în detrimentul celor patogeni. Menține în alertă mecanismele de apărare ale pielii.
După curățarea feței folosesc Apa Termală Herculane cu proprietăți antiinflamatorii dovedite, fiind indicată pentru piele sensibilă și reactivă. Ea calmează pielea și are efect antiiritant. Următorul pas în rutina mea este serul și crema Ivawhite, pentru că soarele îmi afectează foarte tare pielea.
Gama Ivawhite conține un cocktail de ingrediente active extrem de eficiente cum sunt 4 N Butilresorcinolul, Extractul de Licorice, Cimbru sălbatic, Vitamina C, Niacinamida și altele. Această combinație atent aleasă și-a dovedit eficiența în studii clinice realizate de dermatologi. Rutina se continuă dimineața cu Sunlight SPF 50 care are o textură aproape transparentă, non-grasă și se absoarbe imediat în piele, fără urme albe.
Sunt adepta îngrijirii 360 grade care pe lângă îngrijirea cosmetică înseamnă o alimentație sănătoasă, și un lifestyle sportiv.
3 tips de la Dr. Rucsandra Hurezeanu
- Dacă ai stat prea mult la soare, pielea are nevoie sa isi intareasca capacitatea de apărare și Toleriskin e o opțiune excelentă – reface echilibrul microbiomului pielii – efect prebiotic, ce favorizează germenii saprofiti în detrimentul celor patogeni – efect obținut la nivelul intestinului cu probioticele orale.
- Efectul prebiotic si probiotic – doua concepte despre care se vorbește din ce în ce mai mult astăzi – readuc pielea la echilibrul natural. Flora microbiana se reconfigurează, iar bacteriile bune sunt încurajate în detrimentul celor rele. Astăzi cercetările noi demonstrează ca uleiul de jojoba, acidul hialuronic și anumite peptide, agenți de hidratare, au efect prebiotic.
- Pentru pielea intolerantă, sau pielea care strânge și nu suportă nici o cremă, este nevoie de produse fără parfum, parabeni, sau alergeni și cu un număr mic de ingredienți activi. Pielea este fortificată, prin reechilibrarea microbiomului (totalitatea bacteriilor bune și rele).