Business-ul Express Chef a început în 2008, cu două cărucioare de hypermarket și deplasări frecvente în Italia pentru a căuta producători de materie primă de calitate, așa le place celor doi antreprenori să povestească despre începuturile lor în industria de food delivery.
Inițial, afacerea a început cu Rareș și Ionuț, doi bucătari cu experiență în bucătăria internațională, care odată întorși în țară, au dorit să ‘pună la bătaie’ experiența acumulată și să deschidă un business în familie.
Între timp afacerea lor a luat amploare și astăzi Express Chef Delivery este printre platformele de food delivery preferate ale clujenilor.
Marius a început să lucreze în business-ul Express Chef în departamentul de livrare, iar nivelul lui de implicare l-a adus astăzi în conducerea afacerii pe care o gestionează împreună cu Rareș.
‘De multe ori ne lovim de mentalitatea conform căreia oamenii cred că o platformă de delivery nu poate livra preparate delicioase și în același timp variate. Cum poți prepara sushi bun, dar și pizza? Ideea este că noi aducem bucătari cât mai pricepuți și investim în calitate, atât din punct de vedere al produselor cât și al echipei.
Suntem deschisi la propuneri și nu ne sperie dacă ideile bucătarilor par greu de proiectat în domeniul delivery, o luăm ca pe o provocare. În tot ceea ce facem avem în minte ca produsul să ajungă la client în cea mai bună formă a sa, ca o experiență desăvârșită, exact așa cum ne-ar plăcea nouă să primim comanda. Da, putem spune că reperul principal de calitate este dat de propriile preferințe și standarde de calitate.’
La început, business-ul numără doar 6 persoane, iar în decursul a 12 ani, acesta a crescut sustenabil și sănătos la 44 de angajați.
Parteneriatul lor nu s-a concentrat vreodată strict pe profit, cei doi antreprenori și-au dorit ca oamenii din echipa lor să lucreze cu drag și să construiască împreună o comunitate.
‘Numai anul trecut am investit peste 80.000 euro în amenajarea spațiului de lucru și în utilități pentru ca angajații noștri să aibă parte de cele mai bune condiții de lucru. De asemenea, facem eforturi constante să scădem timpul de livrare și venim cu soluții, aducând șoferi și eficientizând procesele din bucătărie prin suplimentarea de personal, întrucât noi nu credem în automatizarea lor, ci în forța umană care reprezintă garantia calitatii. Noi credem că nimic nu poate înlocui acel ‘personal touch’ al unui chef care îți livrează o experiență, a confirmat Marius.
Express Chef se poziționează ca un brand local ce pune preț pe calitate, iar păstrarea acestor standarde reprezintă o prioritate pentru toată echipa.
‘Ceea ce ne face pe noi speciali este varietatea meniului, dorința noastră de a face totul în casă: paste, pâine, deserturi, sosuri și dressinguri, carnea pentru burger, humus și altele, precum și promisiunea pe care am făcut-o clientului de a folosi cele mai proaspete produse. Totul este preparat pe moment, nu gătim cu monoglutamat sau alte tipuri de ingrediente care ar reprezenta un risc pentru sănătatea clienților noștri. ’
Cei doi antreprenori nu subestimează nici importanța relației cu furnizorii, cu care au o legătură specială.
‘Am păstrat majoritatea furnizorilor încă de la începutul businessului pentru ca preparatele să își păstreze calitatea și gustul specific, nu facem compromisuri în acest sens. Lucrăm cu ferme locale de la care aducem cele mai fresh produse.’
Chiar și în perioada aceasta, când business-urile au de suferit din cauza pandemiei, afacerea Express Chef nu face rabat de la calitate.
Mai mult, toate procedurile ce țin de igienă din bucătărie sunt efectuate cu o frecvență mult mai mare, mai precis o dată pe ora. Personalul nostru poartă echipament de protecție, iar pentru a elimina orice tip de risc, numai bucatarii au access în bucătărie. Managerul preia comenzile și le transmite șoferilor, pentru a reduce contactul. De asemenea, șoferii recomandă predea toate comenzile în aer liber și cu minimum de contact între ei și client.
Din punct de vedere economic, cei doi antreprenori sunt prevăzători. Ținând foarte mult să ofere clienților aceeași calitate cu care au fost obișnuiți, aceștia preconizează mai degrabă reducerea numărul de ore lucrate al angajatilor.
‘În perioada următoare contăm foarte mult pe sprijinul comunității din Cluj, care este foarte receptivă la business-urile locale. Astfel, vom implementa un program de referal pentru clienții noștri pentru a-i recompensa pentru fidelitatea lor. Noi suntem de părere ca un preparat de calitate are prețul lui și nu dorim sa ne poziționăm undeva mai low și să facem compromisuri de la calitate’, a concluzionat Marius, business owner