Premium Wash 360°, DAR Media Marketing, Parentool, Trogo și Design Interior Tematic sunt cele 5 idei clujene de anul acesta din competiția de idei antreprenoriale de viitor Future Makers
În cadrul incubatorului de afaceri care a început în iunie, cele 5 idei au tot înflorit și s-au adaptat în timp în urma informațiilor, experiențelor și provocărilor. Astăzi vorbim cu Mihai Pencea de la Premium Wash 360° și cu Radu Dascălul de la DAR Media Marketing pentru a afla mai multe despre ideile lor și cum a fost parcursul lor până acum.
Pentru început, ca publicul să știe ce faceți, descrieți ideile voastre în maxim 10 cuvinte.
Mihai Pencea, Premium Wash 360°: „Tehnologizăm procesul de spălare auto.”
Radu Dascălul, DAR Media Marketing: „Creștem impactul & vânzările afacerilor românești prin digital marketing.”
Care este impactul pe care vreți să-l aveți în societate?
Mihai: „Cu un braț robotizat în doar 6 minute vom putea spăla și usca exteriorul unei mașini. Mai exact vom avea touchless washing process. Brațul respectiv primește o comandă și se învârte 360 grade în jurul mașinii până când aceasta este curată și uscată. Pe lângă asta, toată apa necesară spălării va fi reciclată și se va refolosi la infinit, practic vom scădea consumul de apă. Energia electrică va fi de asemenea produsă cu ajutorul panourilor solare. Impactul în societate va fi în primul rând în exploatarea energiei solare și reducerea consumului de apă. Știm că este un mediu diferit de lucru, de aceea ne dorim să creăm cele mai bune condiții pentru angajați și pentru clienți (căldură pe timp de iarnă, vestiare dedicate, loc de recreere, iar pentru clienți o sală de așteptare confortabilă unde pot servi o cafea sau un suc).”
Radu: „Prin darul nostru – pasiunea pentru digital marketing & antreprenoriat, intenționăm să inspirăm tinerii români (dar nu numai) să rămână în țară și să se focuseze pe a crea afaceri de impact și profitabile punându-și în valoare darurile lor, oricare ar fi ele. Credem că fiecare dintre noi avem daruri unice prin care putem crea prosperitate în societate. Asta a fost partea ”idealistă” a viziunii noastre. La nivel pragmatic, prin activitățile agenției DAR Media Marketing ne dorim să sprijinim 10 000 de afaceri românești să-și crească vânzările prin mediul online și impactul la nivel național/global. Vom face asta oferind servicii directe de digital marketing (cu focus pe servicii de conținut și social media). Dar fiindcă timpul nostru este limitat vom atinge acest obiectiv prin crearea de materiale educaționale (sub formă de articole, conținut pe social media, email, chatbots, video marketing), o comunitate online (un grup pe Facebook), o platformă educațională (cu produse și servicii de training în domeniul digital marketing- cursuri video, ebooks, podcasturi).”
De ce este ideea voastră importantă pentru Cluj?
Mihai: „Vom merge în direcția în care vom seta un nivel mare de așteptări în rândul clienților, iar prin asta vom crea o concurență mai mare în rândul spălătoriilor auto. Timpul de așteptare la spălat îl vom elimina prin programările online și vom introduce serviciu de pick up and return având alături de noi o companie de asigurări pentru a proteja automobilele clienților noștri. Am observat că lipsește customer care-ul în domeniul auto și de aceea ne vom concentra să oferim clienților noștri cea mai frumoasă experiență într-o spălătorie auto.”
Radu: „Clujul este un centru antreprenorial puternic al României. De la an la an numărul inițiativelor antreprenoriale implementate în zonă crește. În același timp, in 2017 românii au cumpărat online în valoare de 2,8 miliarde de euro (cu 40 % mai mult decât în 2016, conform unei statistici realizate de GPEC)
Asta înseamnă că mediul online are mare potențial de câștig și combinat cu ritmul de dezvoltare economică a Clujului, apare nevoia de servicii de digital marketing eficiente care să aducă un ROI bun. Aici intervenim noi cu DAR Media Marketing cu instrumente, proceduri sau strategii inovatoare care să aducă clienților noștri rezultatele așteptate. Nu în ultimul rând punem foarte mult accent umanizarea și personalizarea legăturii cu fiecare client în parte. .”
Cum vreți să dezvoltați proiectul în continuare?
Mihai: „Proiectul va fi la nivel național după un set de proceduri bine definite și vom replica modelul aplicat în Cluj.”
Radu: „În următorii 3 ani ne propunem să dezvoltăm o comunitate online + producție de conținut original DAR Media, să facem cercetare și inovație în domeniul nostru și să creăm o platformă online de training în digital marketing cu îmbunătățiri și materiale de training care nu se găsesc încă pe piața din România.”
Voi momentan sunteți într-un incubator de idei antreprenoriale de viitor, numit Future Makers. Cum v-a ajutat întreaga competiție până acum?
Mihai: „Future Makers ne-a ajutat să ne facem un guideline mai concret și ne-a ajutat să ne răspundem la unele întrebări legate de plan de afaceri, buget, direcție, organizare și inserție în piață.”
Radu: „Competiția Future Makers ne-a furnizat un mediu de dezvoltare personală și antreprenorială, ne-a provocat să fim organizați și pragmatici (să lucrăm cu business model canvas, plan de afacere, bugete etc), ne-a inspirat cu materialele de training oferite, ne-a oferit șansa să facem networking cu antreprenori la început de drum ca și noi, dar și să cunoaștem mentori (antreprenori cu experiență), ne îndeamnă să anticipăm viitorul și să transformăm trendurile lui în produse și servicii vandabile.”
Recomandați tinerilor din Cluj să devină antreprenori? Și dacă da, de ce ?
Mihai: „Am susținut mereu ideea de a fi antreprenor și am îndrumat mereu tinerii cu care am colaborat de-a lungul anilor. O idee bună e mereu bine venită și mereu putem găsi o colaborare între antreprenori. Îmi doresc ca un tânăr care vrea să devină antreprenor, mai întâi să lucreze ca angajat într-unul sau mai multe domenii ca să câștige experiență și să știe exact ce îi place să facă. Ca să devii antreprenor trebuie să știi foarte bine ce faci și să îți placă să o faci!”
Radu: „Da, recomandăm cu mare drag tinerilor să devină antreprenori! Asta din cateva motive:
– Clujul e un mare centru antreprenorial care oferă tot mai multe oportunități de afaceri.
– A fi antreprenor e o călătorie personală care te transformă în cel mai benefic mod posibil.
– Deși vine cu provocări și riscuri mari pe măsura ce dezvolți o afacere, noi credem că tinerii clujeni merită să și le asume în mod conștient.
– Vor câștiga experiență, încredere în forțele proprii și abilități de care nimeni nu-i poate deposeda.
– Aceste competențe antreprenoriale se vor răsfrânge în calitatea vieții lor per ansamblu.
– Antreprenoriatul este despre a crea noi posibilități, un stil de viață mai bun și de a face o diferență în viețile celorlalți.”
Momentan cei 2 antreprenori din Cluj se află în perioada de Community Voting din cadrul incubatorului de afaceri Future Makers. Dacă vă plac ideile lor susțineți-i pe platforma de vot https://futuremakers.ro/proiecte/.