fbpx
luni, iulie 15, 2024

Luna Solai, un brand născut din comunitate, pentru comunitate

Share

În satul Luncani din județul Cluj, în fiecare an, din primăvară până toamna târziu, activitatea agricolă e în toi, iar fabrica de uleiuri presate la rece a familiei Tulai răspunde cu o activitate intensă. Ușile deschise ale acestei mici fabrici nu reprezintă doar intrarea într-un spațiu în care se desfășoară în fiecare sezon un proces de producție care valorifică materie primă locală, ci și un simbol al angajamentului față de tradiție, comunitate și sustenabilitate. 

Un business care are la bază cultul muncii, tradiția unei familii întreprinzătoare și pasiunea pentru uleiuri „de casă”, în aceste cuvinte simple putem descrie cel mai bine brandul românesc de uleiuri premium presate la rece, Luna Solai. Iar dacă ar fi un singur cuvânt care să caracterizeze brandul, acesta ar fi cu siguranță calitatea. Despre povestea românească de succes Luna Solai s-a scris și s-a vorbit frecvent în ultimele două decenii, la fel și despre „produsele regale” pe care brandul le aduce pe mesele consumatorilor. În ultima vizită pe care am făcut-o fabricii din Luncani, ne-am dat seama că, de fapt, cea mai mare performanță pe care a reușit-o acest brand a fost să dezvolte în jurul său o comunitate.  

Când a plecat la drum în aventura Luna Solai, antreprenoarea Felicia Tulai s-a lăsat condusă de dorința de a aduce valoare adăugată produsului local, bazându-se pe munca și pe experiența părinților ei care au început demersurile pentru o mică afacere cu uleiuri presate la rece în anul 1998, în satul Luna din județul Cluj. Dacă primii au fost ani de „construcție”, următorii 20 de ani au coincis cu dezvoltarea și consolidarea unui brand care continuă și respectă tradiția familiei Tulai, de la valori, până la dorința de a valorifica semințele locale și de a aduce comunitatea împreună. 

Pe tot parcursul dezvoltării, întrebarea care a rămas mereu actuală a fost legată de momentul cel mai oportun de a aduce o schimbare în viziunea de ansamblu a acestui business. Unde vrea să ajungă cu acest business și cărui context se adresează au fost întrebările care au frământat-o cel mai mult pe Felicia Tulai în acești ani.

„Ca antreprenor local m-am întrebat mereu ce fac în povestea aceasta. Fac un pas spre dezvoltare mai mare, sau rămân în autenticul care ne reprezintă? Chiar dacă aceste întrebări continuă să mă provoace și astăzi, certitudinea este că întotdeauna m-am bazat pe povestea și autenticitatea produsului, pe atenția la detalii și la calitatea produsului în volume mici”, explică Felicia Tulai. Asta nu înseamnă că brandul nu s-a dezvoltat pe parcurs. Din contră, Felicia și echipa ei au căutat mereu oportunități de a diversifica gama de produse folosind și alte tipuri de semințe din soiuri exclusiv locale, românești. Astfel că, treptat, pe lângă uleiul de floarea soarelui a cărui producție prin presare la rece a început în anul 2011, au venit în completare noi sortimente care să diversifice gama de produse: ulei de dovleac, de rapiță, de nucă, de in și de cânepă. 

Un business mare vine la pachet și cu multă logistică, ceea ce înseamnă că întotdeauna va exista riscul ca elementul care diferențiază o mică afacere de alte branduri similare să se piardă pe parcurs. Nu și în cazul uleiurilor de la Luna Solai, pentru că în continuare valoarea produselor fabricate la Luncani este dată de sufletul pe care echipa îl pune în acest produs. Este vorba de o echipă care s-a menținut constantă de mai bine de șapte ani deja. Sunt oameni dedicați muncii lor, care își aduc contribuția la succesul produselor și care la final de program reprezintă de fapt motorul care a doua zi repornește întregul angrenaj. 

Chiar dacă astăzi are un business consolidat, care a primit recunoaștere națională și internațională, inclusiv din partea Casei Regale a României, Felicia Tulai simte în continuare o anumită responsabilitate de a contribui la educarea consumatorilor, de a-i învăța ce înseamnă experiența gustului și de a-i convinge că întotdeauna calitatea va face diferența. Cu atât mai mult, cu cât presiunea din partea altor producători este tot mai mult prezentă pe piață.

Un proiect dedicat comunității este și „Uleiuri presate la rece – Tradiţie din inima Transilvaniei”, care aduce împreună pasiunea pentru agricultură şi calitatea produselor locale a trei parteneri – Luna Solai, Agro Transilvania Cluster şi Solex SRL – în încercarea de a consolida relațiile pe plan local și a intra într-un parteneriat de inovare și cercetare cu universitățile sau alte institute de cercetare și parteneri al clusterului. Povestea brandului Luna Solai continuă, astfel, cu noi capitole în fiecare an, deschizând porțile unor alte călătorii culinare de fiecare dată. 

„Doar așa putem fi mai aproape de consumatorii finali și îi putem familiariza cu produsele noastre. România are produse de calitate și suntem mândri să le procesăm într-o variantă care să fie competitivă la nivel mondial. Dar comunitatea va fi întotdeauna cea care are cuvântul decisiv în orice poveste de succes”, declară Felicia Tulai.

Ultimele articole

Alte articole