fbpx
marți, aprilie 30, 2024

Povestea Max Market: Magazinul german din centrul Clujului

Share

La începutul anilor ’90 nu puteam decât să visăm cu ochii deschiși la Occident și să ne desfătăm privirea cu celebrele reviste nemțești Neckermann. Produsele nemțești nu mai au nevoie de nicio reclamă. Acestea au cucerit de-a lungul timpului pe oricine, datorită calității și, ulterior, prestigiului de care s-au bucurat. Fie că vorbim de autoturisme, electrocasnice, cafea sau ciocolată, cel mai important brand al Germaniei este chiar renumele de care se bucură produsele sale. 

Românii au dezvoltat și ei o adevărată fascinație pentru mărcile provenite din această țară.
Mulți cumpărători consideră de cele mai multe ori pe bună dreptate că un produs care se vinde în vestul Europei este superior din punct de vedere calitativ, unuia care se vinde la noi în țară. Iar acest lucru este deseori ușor de verificat, făcând simple comparații între ingredientele brandurilor cunoscute, mai exact între variantele produse pentru piața vestică și cele destinate pieței est-europene. Așa că unii investitori, din dorința de a oferi cumpărătorilor produse de calitate superioară, la prețuri avantajoase, aduc astfel de produse, direct din Germania.

Calitate germană premium, pentru clujeni

Din dorința de a oferi clujenilor produse premium 100%, a luat naștere, la Cluj-Napoca, magazinul Max Market. Situat în centrul orașului, pe bulevardul Regele Ferdinand, la numărul 37, supermarketul a fost deschis anul trecut, în plină pandemie, de clujeanul Attila David. Attila este de profesie inginer și, după ce a lucrat pentru companii nemțești cu sediul în România, s-a hotărât să-și deschidă propriul business. Povestea afacerii lui Attila a pornit de la pasiunea pentru berea germană, fără să aibă experiență în domeniul Horeca, însă cu mult entuziasm și cu o structură profesională solidă.

„Produsele germane nu provoacă neapărat pasiuni fulminante, dar se creează, în timp, o afinitate, mai ales că amintirile legate de ieșirile cu colegii și prietenii din Germania rămân amintiri și culinare și bahice, deopotrivă. Afinitatea astfel creată persistă în timp, mai ales când îți dorești produse de calitate, corecte.”, explică Attila. 

Totul a pornit de la pasiunea pentru berea germană, într-o perioadă destul de incertă pentru multe business-uri din România, în care activitățile zilnice și dinamica de consum au fost perturbate pe întreaga planetă. Ceea ce se dorea la început a fi o berărie, s-a transformat, mai apoi, într-un supermarket pe rafturile căruia se regăsesc, astăzi, produse premium aduse direct din Germania. 

“Povestea business-ului a început cu afinitatea pentru berea germană. Startul a implicat și o doză de nebunie, dar și de asumare conștientă a riscurilor, întrucât am lansat Max Market între valul 1 și valul 2 de pandemie, dorind să deschid o berărie germană. Am pornit la drum cu un model de business pe care, apoi, sub presiunea restricțiilor sanitare din perioada pandemiei, l-am transformat deja de 3-4 ori până în acest moment. La modelul actual de business am ajuns și de nevoie, dar și din dorința de a supraviețui ca business. Acum mi-am întărit încrederea în modelul actual și sunt tot mai optimist“, povestește Attila. 

Attila spune că acest concept de magazin se adresează unui public cosmopolit și, deopotrivă, filogerman, dar nu numai. Printre clienții fideli ai Max Market se numără și cetățeni germani stabiliți la Cluj, care caută, înainte de toate, brandurile preferate, gustul, nostalgia și calitatea produselor de acasă.

“Max Market se adresează și angajaților din companiile germane din Cluj și împrejurimi care, mai ales în perioada pandemiei, duc dorul cumpărăturilor din Germania sau al delegațiilor, când se întorceau acasă cu cadouri pentru cei dragi. Ne adresăm și celor care au fost plecați în Germania și s-au repatriat, celor care au rude în Germania, care s-au obișnuit în vizitele lor la rude sau la copiii lor să consume o serie de produse germane de calitate, pe care acum le găsesc și le redescoperă cu bucurie și în magazinul Max Market“, mai spune antreprenorul.

2000 de produse și peste 70 de sortimente de bere premium bavareză

La Max Market, clujenii găsesc aproape 2000 de produse, printre care alimente, produse de îngrijire personală, de curățenie, dar și peste 70 de sortimente de bere germană. Printre clienții care trec pragul magazinului sunt mulți pasionați ai culturii germane, care cunosc produsele și vin să cumpere pentru că știu că aici găsesc tot ceea ce le amintește de gusturile și aromele preferate.

 “Din cele aproape 2000 de produse comercializate, îmi place să cred că aproape fiecare produs are cel puțin o poveste. Cineva a fost încântat, fericit și mulțumit de unul sau mai multe produse de pe rafturile Max Market, a avut momente de bucurie pe care le-a împărtășit cu cei dragi. Spuse sau nespuse, amintiri și destine se împletesc pe aleile dintre rafturile noastre. Citim pe chipul clienților noștri emoțiile lor și surpriza plăcută când redescoperă astfel de produse, aici, la noi, în Cluj. Cred că principalul efect îl constituie amintirile dăruite și zâmbetele create“, adaugă Attila, fondatorul și administratorul magazinului. 

Berea bavareză, vedeta magazinului

Atracția magazinului Max Market este, fără îndoială, berea și nu orice fel de bere, ci chiar aceea provenită din inima Bavariei, locul care găzduiește jumătate dintre berăriile din Germania, adică, peste 600 de fabrici. Această cifră este în creștere, datorită numărului tot mai mare de iubitori ai berii autentice germane. De altfel, berea, simbolul Bavariei, este considerată unică în lume. 

“Max Market este, în primul rând, un magazin specializat pe berea germană, în special cea bavareză, având în ofertă peste 70 de sortimente de bere germană, atent selecționate, pornind de la experiența personală de consum, dar și de la ratingurile acordate de mii și mii de consumatori de bere din toată lumea, în aplicații specifice precum RateBeer și Untappd. Experiența acumulată de peste 20 de ani de consum avid de bere, m-a dus la concluzia că berea germană este cea pe care te poți baza că nu îți provoacă surprize neplăcute după ce o consumi“, mai spune Attila. 

Majoritatea celor care au băut vreodată o bere au auzit, la un moment dat, despre „legea germană a purităţii berii”. Pasionaţii au remarcat, cu siguranţă, că pe etichetele berilor germane se regăseşte fraza „Gebraut nach dem deutschen Reinheitsgebot”, ce garantează că băutura a fost preparată în conformitate cu această lege. În ultimii ani, Reinheitsgebot, aşa cum îi spun germanii, a ajuns să reprezinte o etichetă ce garantează calitatea celei mai populare băuturi alcoolice din lume, fiind adoptată de-a lungul globului. Aceasta este cea mai veche lege aflată în vigoare în Germania, fiind totodată și cel mai vechi standard alimentar.

Astfel, în oferta magazinului Max Market se regăsesc mai multe tipuri de bere, pentru toate gusturile: blondă, neagră, tulbure, albă, brună, filtrată sau nefiltrată, artizanală sau afumată, cu sau fără drojdie, cu sau fără alcool, bere radler și bere fără gluten. 

“Am cunoscut foarte mulți clienți care au testat aproape toate berile din portofoliul Max Market. La început, când le descoperă, majoritatea clienților aleg să cumpere câte un six-pack cu beri diferite. Curiozitatea și satisfacția îi îndeamnă apoi să cumpere o ladă de 10 sau de 20 de “beri mixate” cum le spun eu. Sau un mix de 10-20 de beri. Rând pe rând, clienții gustă cam din toate berile, descoperă și își educă propriul gust și, astfel, află exact care sunt berile preferate, de care devin foarte atașați și apoi le comandă în mod regulat“, detaliază Attila.

Iubitorii de bere craft pot să-și comande băutura preferată online, direct de pe site-ul magazinului, accesând linkul https://maxvonbier.ro/.

Produse aduse direct din Germania la prețuri avantajoase

Majoritatea produselor de pe rafturile magazinului sunt importate direct din Germania, fiind produse pentru piața germană de desfacere. Astfel că rețetele de producție pentru produsele fabricate acolo conțin ingrediente de calitate superioară, mai scumpe, față de cele produse în Austria sau în Polonia, pentru piața est-europeană, de exemplu, explică Attila. 

“În ciuda unei rețete din ingrediente mai scumpe, datorită achiziționării en-gross direct de la marii retaileri din Germania, prețul la care produsul ajunge la noi la raft este uneori chiar mai mic sau similar cu cel al variantei produse pentru Estul Europei. Însă, calitatea produselor noastre este întotdeauna, dar întotdeauna mai ridicată“, spune antreprenorul.

Produsele pot fi cumpărate fizic, din magazinul situat pe strada Regele Ferdinand din Cluj-Napoca, cu excepția berii, care poate fi achiziționată și online, de pe site-ul supermarketului. Practic, spune Attila David, vânzările de bere au reprezentat aproximativ 10% din vânzările totale ale magazinului, în timp ce vânzările online reprezintă 25% din totalul berii cumpărate direct din magazine. 

În prezent, antreprenorul pregătește deschiderea unui nou magazin Max Market în localitatea Florești, pe strada Avram Iancu, numărul 194, în apropierea Primăriei Florești. 

“Îmi doresc să continui să aduc zâmbete pe chipul clienților, astfel încât aceștia să se simtă confortabil în magazinele Max Market, fie ele offline sau online. Apoi, focusul meu este pe crearea unui loc de muncă în care și angajații să vină cu drag, în care să aibă parte de experiențe plăcute împreună cu clienții noștri nostalgici, dar și în care să se simtă apreciați și recompensați pe măsură“, adaugă Attila. 

Ultimele articole

Alte articole