Concursul caritabil Walking Month anunță rezultate-record: 3.114 de concurenți au strâns împreună suma de 420.000 de lei, care va permite echiparea și punerea în funcțiune a primei „ambulanțe sociale” din Transilvania. Este cel mai mare număr de participanți și cea mai mare sumă strânsă în cele cinci ediții ale concursului Walking Month de până acum.
În total, participanții au făcut 979.106.452 de pași. Echipa de pe primul loc, Fight4Crown, formată din doi specialiști IT, un ospătar și un contabil, a reușit să facă în 30 de zile peste 6,7 milioane de pași. La nivel individual, locul I a fost câștigat de Livia Szigyarto, de profesie asistentă medicală, care a reușit să bată toate recordurile, înregistrând 2.032.214 pași în cele 30 de zile de concurs! În clasamentul general, Livia a făcut parte din echipa Non Stop, clasată pe poziția a doua cu 5,8 milioane de pași, în timp ce locul III a revenit echipei Pingu Team, cu 5,03 milioane de pași.
Poate cel mai emoționant caz din Walking Month a fost situația unui tânăr care a ocupat ultimul loc în clasament, cu doar câteva sute de pași în cele 30 de zile de concurs. Au fost însă primii pași pe care acesta i-a făcut, după o perioadă lungă în care a fost imobilizat la pat din cauza unei afecțiuni grave. Prietenii și colegii săi de serviciu i-au făcut cadou înscrierea la Walking Month pentru a-l mobiliza pe drumul recuperării; fiecare pas, în această situație, a fost cu adevărat o victorie.
Proiectul Walking Month a fost finanțat de Betfair Romania Development, în parteneriat cu Banca Transilvania. Cele două companii au susținut integral costurile de organizare, astfel încât 100% din taxele de înscriere plătite de participanți au reprezentat donații către ambulanță. „Fondurile donate de concurenții Walking Month odată cu înscrierea în competiție ne-au permis să achiziționăm deja viitoarea ambulanță, care în acest moment este în plin proces de echipare la un furnizor de specialitate. Ulterior, ea va fi acreditată ca un centru mobil de servicii și va putea porni la drum pentru a oferi asistență celor mai vulnerabile comunități din regiune”, explică Andreea Misarăș, coordonatoarea proiectului Walking Month din partea Betfair Romania Development.
Ambulanța socială va funcționa ca un centru de servicii acreditat, sub umbrela asociației non-profit „Hans Spalinger” (AHS) Cluj-Napoca, cu sprijinul voluntarilor asociației Beard Brothers Cluj și a specialiștilor în medicină, asistență socială și științe juridice care și-au manifestat deja disponibilitatea de a ajuta. Ambulanța va oferi servicii precum consultanță juridică, consiliere în violența domestică, orientare profesională și ajutor în găsirea unui loc de muncă, dar și asistarea persoanelor vulnerabile în relația cu autoritățile statului. Beneficiarii vor fi ajutați să completeze cererile necesare pentru obținerea actelor de identitate, a venitului minim garantat sau a diverselor ajutoare și subvenții la care au dreptul.
Toate aceste servicii vor fi gratuite, iar cele două organizații își doresc să deservească cel puțin 10.000 de persoane în primul an de funcționare. Gama de servicii va putea fi, de asemenea, extinsă în viitor, prin implicarea de voluntari sau organizații-partenere.
Despre Walking Month
Concursul caritabil Walking Month se află la cea de-a 5-a ediție. În 2015, cei 600 de participanți au strâns 42.000 de lei pentru dotarea cu aparatură medicală a unui spital de copii din Cluj-Napoca; în 2016, numărul concurenților a crescut la 1.440, care au donat 132.126 pentru terapia de care aveau nevoie copiii cu dizabilități neuro-motorii. Anul 2017 a adus 146.520 de lei donați către Beard Brothers, ceea ce a permis organizației să își dubleze capacitatea serviciului The Beard Mobile, primul taxi comunitar gratuit destinat persoanelor care nu se pot deplasa, în timp ce în anul 2018 suma de 295.000 de lei a fost oferită clubului sportiv „Lamont”, pepiniera de campioni paralimpici ai României.