Fără un partener potrivit și după o săptămână grea la locul de muncă, o tură de alergare este pentru mulți dintre noi la coada listei cu variante de destindere. Dar totul poate deveni mai distractiv atunci când cei cinci kilometri nu înseamnă doar efort și respirație controlată, ci un traseu colorat, vesel și distractiv în cadrul evenimentului The Color Run Night Cluj-Napoca powered by DERO, care, așa cum îi spune și numele, va avea loc seara, în data de 26 august, în Piața Unirii.
Ca să aflăm ce se ascunde în spatele conceptului The Color Run, am stat de vorbă cu Andreea Stăicuț, PR&Marketing Specialist. Ea ne-a explicat cât de importanți sunt oamenii colorați și veseli care iau parte la eveniment, ce înseamnă The Color Run Night și a anunțat că dincolo de tot ce știm, evenimentul din acest an de la Cluj-Napoca va avea două surprize.
În acest an, la Cluj-Napoca, The Color Run devine The Color Run Night Cluj-Napoca powered by DERO, un eveniment de noapte. Ce este diferit cu această ocazie și ce le aduce nou participanților?
Faptul că se desfășoară noaptea face ca evenimentul să iasă în evidență și să fie diferit față de cel de zi. În timp ce The Color Run de zi este cursa cu pudră colorată, The Color Run Night este cu pudră fluorescentă, iar în plus, alergătorul are în pachet și o lumină UV care va activa culorile fluorescente. La fiecare kilometru există o poartă de culoare, în total patru porți cu pudră, plus o zonă cu spumă. În spumă vom avea lumini UV, tocmai pentru a se putea vedea și după lăsarea întunericului. De asemenea, tricourile au steluțe care se activează la lumina UV și totul va fi o distracție, pentru că uiți de distanță atunci când ai atât de multă distracție.
Cum vedeți evoluția evenimentului de la prima sa ediție în Cluj-Napoca, cea din 2014 și până astăzi?
Este un eveniment tot mai mare, iar oamenii încep să se obișnuiască tot mai mult cu astfel de inițiative. Am făcut niște statistici și ne-am dat seama că cei mai mulți dintre cei care au alergat la cursa The Color Run sunt oameni care până atunci nu și-au pus niciodată pantofii de alergare în picioare și nici nu au participat la vreo competiție, de orice fel. Vin aici oameni care în viața de zi cu zi nu sunt sportivi profesioniști și e interesant să vedem cum am reușit să le deschidem oamenilor apetitul pentru sport. Oamenii vin pentru prima dată la The Color Run și apoi încep să aibă un alt stil de viață, poate chiar să alerge la competiții. La Cluj-Napoca, evenimentul a prins foarte bine. Eu am trăit acest eveniment încă de la începuturile lui la Cluj, când eram reporter, apoi și ca participant la cursă. E un eveniment care presupune multă muncă și care crește tot mai mult. În primul an, în 2014, nu multă lume înțelegea ce se întâmplă și se uitau oamenii ciudat la tine când plecai de la eveniment colorat din cap până în picioare. Acum însă conceptul este mult mai bine înțeles, The Color Run a devenit un adevărat brand în Cluj-Napoca și asta ne bucură foarte mult.
Este o chestiune care ține și de educarea oamenilor spre un stil de viață mai activ? Este asta ceva ce vă propuneți?
Încercăm să îi ajutăm pe oameni să conștientizeze că ar trebui să ne mișcăm mai mult. Tot ce ține de sport, mișcare și un stil de viață sănătos cred că începe să fie tot mai prezent în România, iar oamenii să fie tot mai înclinați spre asta. Vezi la The Color Run oameni trecuți de 30-40 de ani care vin cu copiii, chiar și persoane de peste 60 de ani; Toți atât de veseli și colorați. Este incredibil și îmbucurător! Asta face într-adevăr din The Color Run cea mai veselă cursă de alergare din lume.
După fiecare astfel de cursă, orașul este plin de oameni colorați, care se plimbă zâmbitori prin oraș. Îi vedeți ca pe niște ambasadori ai voștri?
Oamenii care după cursă se plimbă colorați prin oraș sunt cei mai buni ambasadori. Cei care aleargă sunt văzuți apoi pe stradă de alți oameni sau pe Facebook de cei care apoi își vor dori să alerge la o ediție viitoare. Este o componentă foarte importantă de promovare, la fel cum este și cea care le dă posibilitatea participanților să își facă fotografii la eveniment, să se conecteze în aplicația Pic2Go. Astfel că, folosind numărul lor de concurs vor găsi pozele lor transpuse într-un album care poate fi postat pe profilul de Facebook. O echipă de fotografi stă la porțile de culoare, dar și în zona de eveniment, face poze, pe care ulterior oamenii le găsesc în aplicație.
Pe această piață sunt foarte multe evenimente de alergare, dar cum am putea să ne explicăm faptul că, aparent, The Color Run a reușit să devină între timp un soi de comunitate?
Există firme care vin la The Color Run cu sute de angajați, tocmai pentru că în timp au auzit despre conceptul acesta și au vrut să fie parte din el. Sunt adulți și copii care vin și cred că avem deja în jurul nostru o comunitate. Oamenii vor să fie la eveniment pentru experiența pe care o oferă, iar în timp s-a transformat chiar într-un prilej de reunire cu prietenii. Noi avem o comunitate colorată. Dincolo de culorile pe care le folosim, oamenii sunt foarte importanți aici. Fără ei, The Color Run ar fi doar alb și negru, pentru că participanții aduc culoarea. Prin intermediul lor, cursa este un adevărat succes și cred că asta este valabil cu orice eveniment, deoarece cei care vin trebuie să se identifice cu ceea ce faci.
Ediția din 2017 a The Color Run Night Cluj-Napoca powered by DERO se anunță a fi una dintre cele mai de succes de până acum, cu peste 2500 de participanți. Cinci kilometri are traseul care pornește și se încheie în Piața Unirii. Alergătorii vor trece prin patru porți de culoare în care pudra fluorescentă îi va transforma în personajele principale ale unui spectacol de lumină unic pentru asemenea evenimente, dar și printr-o poartă cu spumă.
The Color Run™ este cunoscută ca fiind drept ”Happiest 5k on the Planet” – și reprezintă o cursă euforică în culori, care celebrează sănătatea, bucuria și originalitatea.
Axată mai puțin pe timpii de alergare și mai mult pe distracție, The Color Run™ este o cursă necronometrată de 5 kilometri, în cadrul căreia mii de participanți sunt vopsiți din cap până-n picioare în diverse culori, la finalul fiecărui kilometru parcurs.
Evenimentul a debutat in 2011, în Statele Unite ale Americii, și în 2014, în România. Doar în 2015, peste 5 milioane de alergători au luat startul în peste 225 de evenimente din peste 50 de țări.